Etternavn til barnet

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Hva har dere planer om?
Jeg bytta etternavn da vi giftet oss så her blir det lett.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Kommer nok til å ta samboers etternavn selv om vi ikke er gift. Synes det er mest naturlig:)

Termin 13.februar med første frøet:)

Kommer nok til å bruke begge... Vi er ikke gift, men mitt etternavn er såpass sjeldent (rundt 20 i norge som heter det), så har lyst å videreføre det :)

Termin 16.02.14

Kommer nok til å ta samboers etternavn selv om vi ikke er gift. Synes det er mest naturlig:)

Har dere planer om å gifte dere en gang i fremtiden?

Ny termin 03.02.14

Kommer nok til å bruke begge... Vi er ikke gift, men mitt etternavn er såpass sjeldent (rundt 20 i norge som heter det), så har lyst å videreføre det :)

Termin 16.02.14
Det forstår jeg godt du vil da ja:) har dere korte etternavn? Mitt er ikke sjeldent og i tillegg har begge etternavn på over 8 bokstaver så blir for langt med begge synes jeg:p

Ny termin 03.02.14
Ingen planer til nå nei. Det er ikke så viktig for noen av oss egentlig. Men hvis han frir så sier jeg selvsagt ikke nei;) hehe

Ny termin 03.02.14
Det har vi ikke snakket om enda ;) men håper det :)

Termin 16.02.14

Det forstår jeg godt du vil da ja:) har dere korte etternavn? Mitt er ikke sjeldent og i tillegg har begge etternavn på over 8 bokstaver så blir for langt med begge synes jeg:p

Mitt er litt langt, mens hans er 4 bokstaver, så syns de går fint å kombinere :)

Termin 16.02.14

Viktigste for meg er at barnet får samme navn fra meg som storebror har. Han har mitt mellomnavn og fars etternavn.
Vet det er viktig for mannen at vatnet også får navn fra han siden datteren kun har mors. Så sannsynligvis blir det mitt mellomnavn og hans etternavn, samme kombinasjon som jeg tar om vi gifter oss.

Termin 9/2-14 <3
En gutt og en bonusjente f. 07
Innlegg sendt fra appen :)

Vatnet=barnet :p

Termin 9/2-14 <3

Viktigste for meg er at barnet får samme navn fra meg som storebror har. Han har mitt mellomnavn og fars etternavn.
Vet det er viktig for mannen at vatnet også får navn fra han siden datteren kun har mors. Så sannsynligvis blir det mitt mellomnavn og hans etternavn, samme kombinasjon som jeg tar om vi gifter oss.

Termin 9/2-14 <3
Det hørtes jo ut som en bra løsning :)

Ny termin 03.02.14

Med eller uten - til dere som velger å bruke begge?

Ny termin 03.02.14

Med eller uten - til dere som velger å bruke begge?

Ny termin 03.02.14
Jeg har lyst å bruke med bindestrek :)

Termin 16.02.14

Mitt er litt langt, mens hans er 4 bokstaver, så syns de går fint å kombinere :)

Termin 16.02.14
Det er bra. Er liksom ikke Josefine Hagen- Hansen eller Mina Smedsrudhagen-Hagen..

Ny termin 03.02.14

• Liker
Reactions: BMC
Det er bra. Er liksom ikke Josefine Hagen- Hansen eller Mina Smedsrudhagen-Hagen..

Ny termin 03.02.14
Haha, nei, da hadde vi nok droppet et av navna :)

Termin 16.02.14

Kommer til å ha begge etternavnene, men håper vi blir enige om at mitt blir "hovedetternavnet" :)

Termin 20 februar

Her fikk storebror mannens etternavn og i fjor sommer fikk jeg det også :-) giftet oss :-) så her er det ett enkelt valg :-)

Nr 2 på vei <3 13 februar <3

Back
Topp