Etternavn til babyen!

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Har dere bestemt dere for hvilket etternavn babyen skal ha? Er nysgjerrig på hvordan andre velger å gjøre det :) Til dere som er gift, har dere samme etternavn?
 
Blir nok mitt etternavn som mellomnavn og barnefar sitt etternavn..
 
Samme her, mitt etternavn som mellomnavn og pappaens som etternavn.
Flere jeg kjenner har bare brukt pappaens, men både jeg og storesøster har mitt etternavn, så det er litt viktig for meg å ha med det:)
 
Vi er gift og har etternavnet til mannen, men vi fikk førstemann før vi giftet oss så han har mitt som mellomnavn. Lillejenta kommer også til å ga mitt som mellomnavn selvom jeg ikke har beholdt det :D
 
Samboer sitt etternavn og mitt som mellomnavn. Angrer litt på at eg ikkje sto meir på omvendt då storesøster skulle ha navnet. Det klinger bedre.
 
Vi er gift, og jeg har mitt pike-etternavn som mellomnavn og hans etternavn som etternavn. Det kommer til å bli det samme med babyen, for mannens navn er så utrolig vanlig. Så drukner han ikke helt blant de med det etternavnet liksom [emoji14] Ellers tror jeg kanskje vi bare hadde gått for mannens etternavn, for vi liker det egentlig kort og enkelt :)
 
Vi skal ha hans etternavn til mellomnavn og mitt som etternavn. Uaktuelt å ha hans som gjeldene etternavn når det er jeg som bærer fram barnet. Hilsen ei som er fryyyktelig sta og bestemt :p

Hehe!!! Bra deal :)
 
Vi er gift og har felles eyternavn. Etternavnet vårt er mitt og hans etternavn satt sammen med bindestrek. Så det skal vi ha alle tre.
 
Vi er gift, men begge har kun beholdt vårt eget etternavn. Da vi skulle ha første var avtalen at ble det jente fikk hun mitt etternavn og hans navn som mellomnavn. Omvendt hvis det ble gutt. Jeg vant :D Nestemann får samme navnekombinasjon.
 
Vi er gift og har begge kun hans etternavn. Det samme har jentene våre og lillebror skal ha det samme. Enkelt og greit når begge jentene har to fornavn. :)
 
Vi er forlovet og jeg tenker å beholde mitt etternavn som mellomnavn og ta hans etternavn når vi gifter oss. Så derfor skal det lille spøkelset også få mitt etternavn som mellomnavn og sin pappas etternavn :)
 
Her har storebror og snart lillebror mitt etternavn som mellomnavn og pappaen sitt som etternavn. Og siden jeg må ha nytt pass nå i mai, så bytter jeg så jeg heter det samme som barna mine <3 Pappaen skal bytte han også, så hele familien får samme navn :)
 
Vi er samboere og går kun for mannens etternavn. Det er kort og greit - og det er ikke mange med dette etternavnet :)
 
Vi er samboere og har bindestrek mellom etternavnene på storebror så blir det på lillesøster også
 
Vi er gift, og jeg tok hans etternavn, så her får vi alle samme etternavn. Storebror har allerede det samme som oss. Vi har et veldig skjeldent etternavn i Norge, pr idag er det 7 i Norge med etternavnet :)
 
Vi har valgt å bare ha mitt etternavn på barna. Samboere
 
Vi er gift og jeg bruker etternavnet til mannen. Har beholdt mitt pikenavn som mellomnavn, men ingen av barna før har fått det, så blir nok ikke det nå heller.
 
Vi er gift. Vi har begge mitt pikenavn som mellomnavn og beholdt de etternavn vi hadde fra før til etternavn. Dette da vi og min mor er siste igjen i norge med mitt pikenavn som mellom eller etternavn , og vil gjerne føre det videre. Så her har ungene mitt pikenavn til mellomnavn og fars etternavn. Så de har da identisk mellom og etternavn til far og likt mellomnavn som meg.
 
Samboere. Blir kun hans etternavn da det kun er 85 som har det i Norge. Mitt etternavn er det 12500 som har... [emoji38]
Tanken er å gifte oss, da tar jeg hans etternavn. [emoji4]
 
Back
Topp