Etternavn til baby

Bondefruen

Forelsket i forumet
Jeg ønsker at baby skal ha etternavnene til oss begge. Vi er ikke gift å jeg ønsker såklart at datteren skal ha samme navn som meg å storebror også.

Pappa syns det blir for mange navn å vil ha kun sitt etternavn.

Synspunkter..??

VI er gifte og vi har alle mannen sitt navn. Men hadde jeg vært i din situasjon så ville jeg nok at begge ungene skulle hatt mest mulig likt med etternavnene og synes det er rett og ta begge sine etternavn, en trenger jo ikke bruke begge hvis en synes det blir for mye. En blir uansett vane med langt navn.

Ville brukt begge sitt.

Vi bruker begge sitt, har ganske vanlege etternavn begge to! Vi er ikkje gift heller!

Vi skal bruke begge sitt. Må ærlig innrømme at eg kun vil bruke mitt, men den diskusjonen har eg tapt.

Førstegangs - Desemberbaby <3

Vi bruker pappa sin etternavn siden han er norsk og jeg er ikke det. Har ingen planer å flytte tilbake så det blir bedre til barn å ha norsk statsborgeskap og alle rettigheter fra starten. Men vi gjør det side det er praktisk løsning. Hvis jeg var norsk så ville jeg velge å ha min etternavn med også :)

Jeg er gift og har tatt mannen sitt. Men siden du har en fra før og dere to har samme etternavn så ville jo jeg ha tatt begge. Barna må jo ha samme etternavn. Dem er jo søsken.

Vi er gift, og har mannens etternavn. Men jeg har et familienavn som mellomnavn så lillemor vil hete det samme som meg, med mitt mellomnavn. Mannen ville ikke ta det når vi giftet oss, så han har kun sitt eget etternavn.

I ditt tilfelle ville jeg tatt begge etternavna. Ellers er det vel egentlig mors etternavn som er "regelen"?

Her blir det mannens navn :) Vi skal jo gifte oss når vi får ut fingeren. Vi har begge helt vanlige trause "sen" navn, så det blir litt rart å ha begge :p
Jeg blir nok å bytte navn til mannens før vi gifter oss uansett :)

Vi har planer om å gifte oss til sommeren å da skal både jeg og sønnen ha kun min kjæres etternavn. Da er det jo greit at baby også skifter til kun hans etternavn, men frem til da ønsker jeg begge :) Hun er jo kun lik pappan sin så jeg må i det minste få ha noe fra meg på jenta :P

Begge etternavna! Vi har begge litt uvanlige etternavn, så derfor skal vertfall denne hete det samme som oss :)

Det er vel ikke noe mer naturlig at babyen skal ha kun hans navn enn kun ditt navn? Jeg stemmer for begge! :)

Vi er gift, men jeg har mitt navn. Ungene har begge, så får de velge selv når de blir store nok. Begge navnene er litt spesielle og har historie.

Vi har brukt begge våre etternavn, eller dvs BF har valgt ett av sine etternavn som han vil videreføre og jeg har valgt ett av mine :)

Her har eg og ongane like etternavn, mitt + mannen sitt(eg tok hans i tillegg når me gifta oss) :)

Her har storesøster kun pappaen sitt etternavn og det skal neste ha også :) men jeg har mine grunner og er ikke stolt av etternavnet mitt. Ellers så hadde de hatt begge :) jeg satser på at vi gifter oss etterhvert og jeg får han sitt også ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi er ikke gift og usikker på om vi blir d noen gang (sambo vet ikke om han vil gifte seg).

Men gutta har likevel bare samboers etternavn

Back
Topp