Jeg har sittet å tenkt endel på navn til spiren de siste dagene... også begynte jeg å tenke på det med etternavn.
Jeg selv har 4 navn i mitt fulle navn. 2 fornavn (bruker egentlig bare det ene) og 2 etternavn (ett fra mor og ett fra far)
Samboer har 2. Kun ett fornavn og ett etternavn.
Jeg tenker masse på hvordan vi skal slå dette sammen.
Skal man velge etternavn fra både mor og far?
Hvilket skal være hovedetternavnet (tilslutt)?
Skal vi bare ta ett etternavn??
Føler det blir litt dumt å bare ta ett etternavn, så lenge vi ikke er gift. Da vil ungen ha forskjellig etternavn fra en av foreldrene.
Samtidig så syns jeg ikke om å ha så mange navn i navnet sitt. Jeg har vokst opp selv med 2 etternavn... og personlig er jeg mest knyttet til det siste og bruker sjelden det i midten (så for min del hadde det ikke trengt å være der egentlig).
Syns egentlig 3 navn i totalen er fint. Så spørs det om man skal ha 2 fornavn eller 2 etternavn da??
Hva syns dere/tenker dere om dette emnet??
Det er jo igrunn et ganske stort tema??
Jeg selv har 4 navn i mitt fulle navn. 2 fornavn (bruker egentlig bare det ene) og 2 etternavn (ett fra mor og ett fra far)
Samboer har 2. Kun ett fornavn og ett etternavn.
Jeg tenker masse på hvordan vi skal slå dette sammen.
Skal man velge etternavn fra både mor og far?
Hvilket skal være hovedetternavnet (tilslutt)?
Skal vi bare ta ett etternavn??
Føler det blir litt dumt å bare ta ett etternavn, så lenge vi ikke er gift. Da vil ungen ha forskjellig etternavn fra en av foreldrene.
Samtidig så syns jeg ikke om å ha så mange navn i navnet sitt. Jeg har vokst opp selv med 2 etternavn... og personlig er jeg mest knyttet til det siste og bruker sjelden det i midten (så for min del hadde det ikke trengt å være der egentlig).
Syns egentlig 3 navn i totalen er fint. Så spørs det om man skal ha 2 fornavn eller 2 etternavn da??
Hva syns dere/tenker dere om dette emnet??
Det er jo igrunn et ganske stort tema??