ettermiddagslur

Hansmamma

Forelsket i forumet
Hvor lang tid sover deres barn på ettermiddagslur? Vi fikk beskjed fra HS på 6-ukerskontroll om å lære gutten å sove 3 timer ettermiddagslur, fordi søvn avlar søvn. En sound og fin ettermiddagslur kan hjelpe nattsøvn. Før begynte vi legging kl. 1300. I det siste har gutten regulert selv til ca. kl 1230. Gubben har noen ganger lott gutten sover 4,5 timer da jeg var på jobb[:-]. Jeg synes det er altfor lenge...men vet jo ikke hvor lang tid er altfor lang for en ettermiddagslur[>:]... noe ide?

What? heheh

Nei du, her sover hun en time her og en time der, søvn avler søvn funker, men oppdaget at det funker bedre på de litt eldre[8D] da storebror var på denne alderen sov han korte lurer, etter fylte 7 mnd begynte han å sove laaange lurer

eeeeeh ikke sjangs for at vesla her sover 3TIMER i strekk midt på dagen??
da må jeg ut å kjøre bil eller trille vogn i 3timer..hehe...ikke aktuelt,
så ho sover litt her og litt der...funker fint d :)

Jenta mi sover sjelden på dagtid. hun er kun interessert i å sove på dagtid hvis hun får ha puppen i munn[X(]
og noen ganger sovner hun når vi går tur, men våkner så snart vi er hjemme igjen[;)]

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

Hehe... "Lære han å sove 3 timer i strekk" faktisk... Lurer litt på hvordan man lærer en liten baby til noe sånt.
Her varierer lengden på lurene veldig, og hun sover like godt om natten uansett!

Jeg synes også at det var ganske orginalt sagt![8D]

ORIGINAL: Hansmamma

Hvor lang tid sover deres barn på ettermiddagslur? Vi fikk beskjed fra HS på 6-ukerskontroll om å lære gutten å sove 3 timer ettermiddagslur, fordi søvn avlar søvn. En sound og fin ettermiddagslur kan hjelpe nattsøvn. Før begynte vi legging kl. 1300. I det siste har gutten regulert selv til ca. kl 1230. Gubben har noen ganger lott gutten sover 4,5 timer da jeg var på jobb[:-]. Jeg synes det er altfor lenge...men vet jo ikke hvor lang tid er altfor lang for en ettermiddagslur[>:]... noe ide?

Nå har jeg aldri hatt dette "problemet", men jeg tror kanskje jeg hadde latt han sovet til han våknet. Høres kjempedeilig ut[:D] Det kommer litt an på hvor ofte han spiser, og om han legger på seg greit. Hvis jeg visste han trengte det, ville jeg ha vekket etter 3 timer for å gi han mat.

ORIGINAL: Rosa Mirabella

Hehe... "Lære han å sove 3 timer i strekk" faktisk... Lurer litt på hvordan man lærer en liten baby til noe sånt.
Her varierer lengden på lurene veldig, og hun sover like godt om natten uansett!

Jaja , vi lurte også på det [;)] etter mange trilleturer vekslet mellom svigemor, svigerfar, gubben og jeg, fikk vi det til. Men noen ganger våkna han fortsatt etter 1 eller 2 timer, så ga jeg han smokken, og så sovet han videre som regel.

ORIGINAL: Hansmamma

ORIGINAL: Rosa Mirabella

Jaja , vi lurte også på det [;)] etter mange trilleturer vekslet mellom svigemor, svigerfar, gubben og jeg, fikk vi det til. Men noen ganger våkna han fortsatt etter 1 eller 2 timer, så ga jeg han smokken, og så sovet han videre som regel.

jøss dere har vært flinke!

Hmm, 3 timer er litt mye her hvertfall - ikke ofte hun har fått til det! Men på første luren rundt kl 12 sover hun 2 timer, så sover hun kanskje 1-1,5 rundt 15tiden. Etter det er det noen smådupper utover mot kvelden til hun legger seg!

Sander sover også sjeeeeeldent 3 timer på en lur, det skjer bare ikke[8D]

Sover ca 40 - 60 min per lur.

Hvis du finner ut hvordan du kan lære de å sove 3 timer i strekk, betaler jeg deg dyre summer for oppskriften!

Her sover Felix tre ganger om dagen: 30 min på formiddagen (12-tida), 20 min ettermiddag (15-tiden) og 20 minutter kveld (19-tiden)

Mere om vi er ute og går ute, men våkner om vi kommer inn eller vogna stopper!

har ikke noe sånt vi :P Her sovner ho når ho sovner og får sove som ho vil ;)

Back
Topp