etterkontrollen..litt ekkelt

Kaya

Forelsket i forumet
Jeg var på etterkontroll hos legen på fredag og fikk dessverre bekreftet det jeg trodde, er fortsatt sår og veldig øm etter fødselen, selve stingene hadde grodd kjempefint sa hun, men jeg var fortsatt sår i underlivet og i skjeden.
Legen spurte mye og jeg følte hun hintet til at vi kanskje hadde hatt sex for tidlig eller noe, men vi har jo faktisk ikke hatt sex ennå (jeg har blødd helt til nå nettopp og jeg tør ikke)[&o] , og likevel er det sånn.
Jeg har også hatt og har mye smerter ved urinrøret, ikke sviing, men mer sånn krampelignende-lammende smerte, varer bare noen sekunder men er ganske vondt, klarer ikke gjøre knipeøvelser pga det, så tenkte kanskje det er den muskelen som gjør vondt og testet med å prøve å stoppe strålen- men det klarte jeg jo helt fint[:o], kommer når jeg setter meg opp og like etter jeg har tisset. Noen som opplever noe lignende eller som fortsatt kjenner ømhet og sårhet etter fødselen? Fikk beskjed fra legen om at melkesyrebalansen kunne være i ulage, men symptomer på det er jo svie og kløe, og det er jo ikke det jeg har.. uff.. ble langt dette, men er litt frustrert og vet liksom ikke hva jeg kan gjøre nå. Kanskje jeg bør oppsøke gynekolog istedet?

Ja, hadde jeg vært deg ville jeg bestilt tid hos gynekolog og fått litt bedre hjelp. Jeg kjenner igjen den krampelignende smerten du beskriver, men det kjente jeg kun første uken etter fødsel. Helsesøster forklarte det med at bekkenbunnen er i ulage. Men det virker jo som dine muskler er bra siden du klarer å stoppe strålen?!

Back
Topp