Etterkontroll

Hei. Nå er det 9 uker siden jeg fødte. Fødselen gikk veldig bra og jeg sydde kun noen pyntesting. Renselsen varte i 5 uker hos meg. Når vi har sex så begynner jeg å blø en dag etter,det varer i ett par dager så går det over igjen. Ofte når jeg går på do så kjennes det ut som skikkelig press nedover. Jeg har brukt et speil for å se nedentil og da ser jeg noe som ligger helt i åpningen på skjeden, kan dette være fremfall? Noen tips om hva jeg kan gjøre? Jeg prøver å ta knipeøvelser hver dag. Har enda ikke vært på etterkontroll hos legen.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Heisan!

Gratulerer med baby! :flower
Det er oftest en travel tid når en har født, så det å komme seg til etterkontroll kan noen ganger bli utsatt ;)
Vet ikke om du ammer? I tilfelle du gjør det, er slimhinnene ganske skjøre når en ammer, så noen små blodkar kan briste ved feks samleie. Ellers kan det være at livmorhalsen ikke helt har trukket seg opp til sin vante plass, og at en ved samleie kommer bort i denne, slik at det her også brister noen små kar.
Jeg synes det er flott at du driver med knipeøvelser, fortsett med det!

Ellers kunne det kanskje ha vært greit å bestille en time til etterkontroll, slik at enten jordmor eller lege kunne ha fått sett på det?

Lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe :)
 
Back
Topp