etterkontroll hos legen.

mamma t 2

Forelsket i forumet
heisann!
i dag var jeg liksom på etterkontroll hos legen. d eneste han spurte om: hvordan jeg hadde det, om gutten hadde det fint, hvordan fødselen gikk, om jeg hadde tenkt på prevansjon og han ville at jeg skulle sjekke blod prosenten...

MEN... han sjekket ikke hvordan stingene og hvordan jeg så ut der nede..jeg sydde mange sting etter fødselen...

trodde liksom at han skulle ta en underlivs sjekk jeg...hmm...har jeg misforstått...?

har dere vært på 6 ukers kontrollen?

Ja jeg har vært på 6 ukerskontroll og han tok en gu på meg. Sjekket om alt så greit ut der nede og kjente på magen og livmoren.
Han ba meg t.o.m om å knipe igjen bekkenmusklene så ha kjente om de var stramme!! Om jeg hadde vært flink med øvelser!!
Har ikke tatt en knipe øvelse jeg, men han var veldig fornøyd for det.. he he [:D]

Jeg har også trodd at nesten hovedpoenget med den kontrollen var at de sjekket nedentil.. Iallefall hvis man har sydd og føler man trenger en sjekk der nede [&:]

Jeg har også vært på etterkontroll, men der snakka vi bare om hvordan jeg hadde det, fikk resept på Cerazette, tok blodtrykket mitt og en blodprøve (siden jeg hadde mista en del blod). Også spurte han om jeg ville ha GU, men jeg ville ikke ha det hos ham.. så jeg fikk henvisning til gynekolog.

Men jordmora mi sa at jeg ikke trengte den timen hvis jeg ikke hadde noe jeg følte jeg måtte få sjekka ut. Har selv sett etter og stingene er borte og det ser helt fint ut! Så jeg vet ikke om jeg kommer til å gå til gynekologen enda... mulig jeg venter litt til...

jeg har vært... jeg fikk gu....

jeg har vært hos legen onsdag og fikk sjekket underlivet det var helt fint sa hun men det var ekkelt, fikk resept på cerazetta og tok blodprøve for å se på blodprosenten hb var på 9.9 så jeg måtte ta jerntabletter ellers var det greit

Back
Topp