Etterier?

Nomade

Betatt av forumet
Hvor lenge er det vanlig å ha etterrier for førstegangsfødende? Jeg hadde litt de første to dagene,spesielt mens jeg ammet, men så dabbet det av. Deretter har jeg hatt endel menssmerter de siste tre- fire dagene! Og ikke bare når jeg ammer, men som i kramper. Er dette normalt?

Tror det er ganske normalt ja, for jeg hadde hvertfall etterrier i en ukes tid...spurte jordmor på barselavd om det var normalt å ha så vondt (for det var så vondt at jeg ikke fikk sove, og spesielt vondt når jeg ammet), for jeg kunne ikke huske at det var sånn sist. Og ifølge henne så var det helt normalt, spesielt om man har født før.

Jeg hadde etterrier i ca 1 uke. Hadde ingenting forrige gang, men kjente de veldig godt denne gangen, spesielt når jeg ammet...

jeg hadde faktisk ikke mye etter rier selv om dette er andre babyen, men har kjent litt "menssmerter" i ny og ne.. er bare livmoren som trekker seg sammen så er nok helt normalt :)

Huff, jeg har hatt skikkelige vonde (og mange) etterier i 3 dager, første dagen i dag som de ikke er så vonde. Det er veldig vanlig og de skal visst bare bli værre og værre for hvert barn man får. De menssmertene og krampene er nok bare livmoren som trekker seg sammen, det tar noen uker før den er helt tilbake der den skal være, lurer på om ikke jeg har lest/ hørt ca 6 uker et sted?

Etterrier her og ja, ubeskrivelig vonde! Med litt såre brystvorter og da, så er jo ammingen helt grusom når de etterriene slår inn. I går var jeg sikker på at jeg skulle svime av. Men det blir nok bedre etterhvert som livmoren trekker seg sammen igjen.

Ok, godt å høre at det er normalt:) er vel egentlig logisk at det kjennes når livmoren skal trekke seg sammen alt det den har vokst på ni måneder på kun noen uker! Men takk for svar jenter:)

på dag 4 hadde jeg grusomme kramper/etterrier. måtte ta smertestillende og hjalp med varmeflaske.

Back
Topp