Etter-rier

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Dere som har født mer enn 2 ganger før..

Blir etter-riene verre og verre for hver gang?
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Dette lurer jeg også på. Syns det var vondt første gangen, og verre andre gang... Kan ikke si jeg gleder meg til ammingen de første dagene [emoji52]

Jeg hadde etterrier i flere mnd med forrige. Hver gang jeg fikk utdrivningsrefleksen så fikk jeg skikkelig luftsmerter. Har sett litt på hold-in for etterrier. Mulig jeg investerer i det denne gangen.

Jeg har født to, og med minstemann var det grusomt vondt! Heldigvis gikk det over etter litt over ett døgn. Jeg har også hørt at de blir verre og verre for hver fødsel, så jeg gruer meg litt til jeg har født denne :nailbiting:

Jeg hadde etterrier i flere mnd med forrige. Hver gang jeg fikk utdrivningsrefleksen så fikk jeg skikkelig luftsmerter. Har sett litt på hold-in for etterrier. Mulig jeg investerer i det denne gangen.

Aldri hørt om! Hvor får man tak i sånt?

Hva er etter-rier? Aldri hørt føro_O
(Selv om dette er nr.2)
Rier etter at ungen er komt ut? Er det vanlig?

Grusomme etterrier med de tre første. Verst etter tredje fødsel, måtte ta paracet før hver amming for det var da det kom. Varte i ca. 4 dager etter fødselen.
Etter fjerde fødsel hadde jeg nesten ikke etterrier, tror det var fordi jeg fikk pitocin for at livmor skulle trekke seg sammen pga den ikke ville selv.

Hva er etter-rier? Aldri hørt føro_O
(Selv om dette er nr.2)
Rier etter at ungen er komt ut? Er det vanlig?

Etterrier er at livmoren trekker seg sammen til før-svangerskap-størrelse etter endt fødsel. Det kan ta noen dager og gjøre vondt for en del kvinner, andre kjenner det ikke.

Etterrier er at livmoren trekker seg sammen til før-svangerskap-størrelse etter endt fødsel. Det kan ta noen dager og gjøre vondt for en del kvinner, andre kjenner det ikke.
Så det vil si at jeg kan få det denne gangen da. Jaja, så lenge det går over så.. :P

Syns det er veldig rart at jeg slet med dette i nesten 6 mnd. Livmoren min hadde trekt seg helt sammen før jeg dro fra sykehuset. Likevel har det gjort vondt lenge i ettertid.

Jeg hadde bare etter-rier dagen etterpå fødsel. Men disse riene synes jeg neste gjorde vondere enn vanlig rier. Spiste smertestillende som sukkertøy.
Hadde det ikke med fødsel nr 1.
Men må ærlig si at jeg gruer meg litt til tiden rett etter fødsel :nailbiting:

Syns det er veldig rart at jeg slet med dette i nesten 6 mnd. Livmoren min hadde trekt seg helt sammen før jeg dro fra sykehuset. Likevel har det gjort vondt lenge i ettertid.
Det var veldig lenge ja. Sikker på at det var etter rier? Satt de i magen liksom?

Høres veldig rart ut. Jeg hadde mine i tre fire dager kanskje. Var verst mens vi fortsatt var på sykehuset og så dabbet de av etter at vi kom hjem.

Jeg hadde bare etter-rier dagen etterpå fødsel. Men disse riene synes jeg neste gjorde vondere enn vanlig rier. Spiste smertestillende som sukkertøy.
Hadde det ikke med fødsel nr 1.
Men må ærlig si at jeg gruer meg litt til tiden rett etter fødsel :nailbiting:

Helt enig! Og de smertene tok meg fullstendig på senga. Var ikke forberedt på at det skulle gjøre så vondt ETTER fødsel!

Back
Topp