Etter permisjon

Baby Dust

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Hva gjør man etter permisjoen når man ikke har noe fast jobb å gå til... Jeg har heeelt glemt av at jeg snart ikke får mer støtte fra nav... Vi har jo nettopp flytta, og det er ikke akkurat sånn at jeg kan velge å vrake i stillinger... Hadde jo tenkt å starte å studere over nettet nå,men så dekker jo ikke lånekassen studiet/kurset og jeg har jo ikke noe jobb å gå til [8|][:-]...

Åh så kjipt... [&:]

Da må du gå på dagpenger fra nav, men du kan ikke melde deg som arbeidsledig før permisjonen er ferdig, og så tar det vel 6 uker før man får penger etter det, tror det er sånn det er. Les litt inne på nav [:)]

Typisk nav, alt tar lang tid der :o
ORIGINAL: *Høna*

Da må du gå på dagpenger fra nav, men du kan ikke melde deg som arbeidsledig før permisjonen er ferdig, og så tar det vel 6 uker før man får penger etter det, tror det er sånn det er. Les litt inne på nav [:)]

Jeg er ferdig i permisjon nå og søker dagpenger.Søker også jobber så det holder men er ikke bare bare[&o]
Skal heldigvis på et møte på mandag aå håper jeg får noe snart..

Håper det ordner seg for deg da:D Lykke tiL!
ORIGINAL: GinaC84

Jeg er ferdig i permisjon nå og søker dagpenger.Søker også jobber så det holder men er ikke bare bare[&o]
Skal heldigvis på et møte på mandag aå håper jeg får noe snart..

Litt i ammetåka enda kanskje[:D][8D]

Som de sier over her, dagpenger.

Vet ikke hva du har jobbet som eller ønsker, men pleier å være lett å få jobb som ringevikar i bhg eller jobb på sykehjem,boliger osv..

Dagpenger ja.. burde snakke med NAV ganske fort. Er du alene om omsorgen kan du søke om overgangsstønad..tror jeg!

8 uker uten lønn, så går du over på dagpenger.
Hvis lillesnupp ikke skal i bhg kan du søke om kontantsøtte [:)]

ORIGINAL: surrai

ORIGINAL: mammamilla

8 uker uten lønn, så går du over på dagpenger.
Hvis lillesnupp ikke skal i bhg kan du søke om kontantsøtte [:)]

Hvor står det at du må vente 8uker? har du noen link? Er selv i en lignende situasjon, men har litt probl med saksbehandlingen[:@]

Har fått beskjed på nav at det er 8 ukers karantene for å få dagpenger når man ikke har jobb,
etter endt permisjon, eller om man sier opp en arbeidsavtale selv [:)]

ORIGINAL: Kraaka

Dagpenger ja.. burde snakke med NAV ganske fort. Er du alene om omsorgen kan du søke om overgangsstønad..tror jeg!

Overgangsgsstönad får man selv om man går i permisjon. Det gjorde jeg da jeg gikk hjemme i perm med Nicolai.

For et styr da :O skjønner meg jo ikke på disse papirene å nav jeg [8|][;)]

ORIGINAL: mammabenti

Det er ikke så vanskelig som man kan tro[:)] Det du og kan gjöre er jo å avtale en "time", og få hjelp til alt det du lurer på og evnt hva du kan söke.
Utrolig hva man kan få, spec om du er alene.

Probleme er at jeg bor på en øde øy, er ikke noe nav her. og nærmeste nav er vell sikkert i en fiskebåt [8D] (neida)... Men ja, jeg får bare undersøke litt da...
ORIGINAL: Baby R

ORIGINAL: mammabenti

Det er ikke så vanskelig som man kan tro[:)] Det du og kan gjöre er jo å avtale en "time", og få hjelp til alt det du lurer på og evnt hva du kan söke.
Utrolig hva man kan få, spec om du er alene.

Back
Topp