Etter operasjonen av blindtarmen

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Mannen min fjernet blindtarmen forrige søndag. Når kan han løfte mini igjen (9 kg ca) uten at det er fare for brokk? Kjenner jeg begynner å bli bittelitt sliten av å gjøre ALT!!

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Ble det kikkhull eller stor operasjon?

Jeg ville ringt sykehuset, eller prøv å google.

Jeg ble operert som 15 åring, men tror jeg var ganske normal etter ei uke..

Ble det kikkhull eller stor operasjon?

Jeg ville ringt sykehuset, eller prøv å google.

Jeg ble operert som 15 åring, men tror jeg var ganske normal etter ei uke..
Kikkhull! Gubben mener han fikk beskjed om 2 måneder, men det nekter jeg å tru!!

Kikkhull! Gubben mener han fikk beskjed om 2 måneder, men det nekter jeg å tru!!

Hehe, kan høres ut som om han prøver å snike seg unna litt.. kanskje 2-3 uker, men ikke 2 mnd asså!! :-P

Men hør med sykehus/lege du :-)

★☆★Duppedingsen★☆★

Det synes jeg var drøyt. Her fikk jeg beskjed om 6 uker (ting som var tyngre enn bebi)
Når jeg tok keisersnitt, så kunne jeg altså bære den nyfødte, men ikke noe som var tyngre enn det (ikke balje med nyvaska klær, barnevognen osv... ) Men jeg måtte innimellom bære 2 åringen, og det var ikke helt anbefalt tidlig..
Det kan jo sprekke opp såret, men tror nok fint han kan bære babyen deres ja. Ring på sykehuset i morgen du.

Hehe, kan høres ut som om han prøver å snike seg unna litt.. kanskje 2-3 uker, men ikke 2 mnd asså!! :-P

Men hør med sykehus/lege du :-)

★☆★Duppedingsen★☆★
Er det jeg tror også;) for nå gidder han ikke engang å rydde etter seg! Fy faen han skal få kjørt seg når han står opp:p

Ikkje greit å snike seg unna ting!! Har operert ryggen, hadde ikkje barn, men fungerte normalt, kunne lage mat, rydde etter meg men ikkje husvask. Innen 1 mnd vasket eg hus osv :-) så den må han lengre på landet med...

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Fjerne blindtarmen er vel en mye mindre operasjon en keisersnitt? Ov ved keisersnitt så kan man løfte babyen med engang. Så Vil tro han kan løfte babyen ja:p
Litt av en snik du :p

Han bør nok ikkje løfte ungen, men lage seg skiver og rydde etter seg kan han nok :)

Jeg fjernet den når jeg var gravid og hadde en gutt på 1 1/2 år.
Måtte bære på han, så tok vel 1 uke så begynte jeg å bære.
Men før det klarte jeg da å lage min egen mat og å rydde;)
Kanskje ikke dagen etter, men hvertfall etter ett par dager:)

Har hatt 2 kikkhullsoperasjoner + et keisersnitt og har latt vær å løfte kjempe tunge ting første uka men etter det må man bære unger og ting, sånn er det å ha unger! Løfter ikke eldste på 30 kilo men en unge på 10-15 f.eks. Jeg har akkurat fått brokk i magen pga mye arrvev, er ikke noe man får lett altså men har hatt 3 operasjoner i magen da og det er 3 år siden siste og først nå kom det så han kan ikke bruke det som grunn ;) da må han sitte på ræva resten av livet :)

Den sniken!

Du får vise han kva me har skrivd :P Mannfolk er nokon sutrete smågutar til tider xsmile8

Tror det variere fra lege til lege, for jeg fikk også beskjed om å ikke løfte tungt på 8 uker. Men babyen på 2-3 mnd fikk jeg løfte.

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Back
Topp