Etter man har født og lille barnet kommet til verden... Hvor mange dager må man være på sykehuset???

slhallt

Flørter med forumet
Lurer på hvor mye klær man ska pakke med t barnet... ett skift??? :anyone

Har hørt at man trenger bare klær t han når man drar fra sykehuset...
Sykehuset kler på han? Dem har klær de dagene man må være på sykehuset...

Det skal finnes klær på sykehuset som man får låne til barnet, men de er vel ofte veldig slitte...

sniker litt fra juli-13 :) så lenge det ikke er noe som tilsier at du må være der så kan man vel reise hjem alt etter noen timer ..(noe jeg selv håper på). jeg har selv begynt å pakke fødselbagen i dag .. klarer jo ikke å bestemme meg for hva han skal reise hjem i ... har ett fint stikke sett som er jakke/lue og sokker .. så en fin bukse eller noe slikt..så jeg har pakket litt av hvert . 2 body i 50 ,2 body i 56 , 2 små inner luer .(.for de kan jo være litt ubehagelige disse nye stikke luene ...) de tar jo ikke akkurat store plasse ;) så nå må jeg bare lete etter en fin bukse :)

Varierer nok litt fra sted til sted, her får man være 3 døgn med førstemann og 2 døgn hvis man er flergangsfødende, hvis man ikke selv ønsker å reise hjem tidligere. Dette hvis man er frisk og rask, hvis ikke får man selvsagt være lenger.

Jeg tar med noen skift da jeg synes det er koselig å kle babyen i eget tøy :)

Jeg hadde ikke med noe særlig sist, men denne gangen pakker jeg med et par skift. Syntes det var veldig slitte klær på Avd, samt at de kun hadde litt større str.

Kommer an på hvor du føder. I Kristiansand har de nesten sluttet å ha sykehustøy. Har hvertfall veldig lite, så jeg måtte selv ha med til nr to. Brukte eget tøy med en gang. Tror det varierer.

Kommer til å ha med litt klær til lille. Men mest fordi det er så vanskelig å velge :)
1. sov vi der tre netter
2. reiste vi hjem etter 30 timer

Er nok forskjellig fra sykehus til sykehus. Har brukt sykehusklærne tl begge mine på sykehuset, men så føder jeg på et lite sykehus med kun 10-15 sengeplasser på fødeavdelingen, så der har de klær Til ungene, så har bare med det h*n skal reise hjem i.
Hvor lenge du blir er også forskjellig, jeg har vært 4-5 dager med begge, satser på det samme denne gangen. :-)

Back
Topp