Etter fødsel

Fra apotek 1 har jeg kjøpt noen denne gangen. De anbefalte hvilken som blir kjøpt mest, kjøpte også en pakke med nettingstruser til å ha rette etter fødsel når vi er på barsel med lille ☺️
Men hvis jeg tenker på siste fødsel 4 år siden, så trengte jeg egentlig ikke så store bind etter vi komt hjem. Var helt nok med vanlige nattbind som du finner i matbuttikken.
 
Jeg har kjøpt de største natt bindene. Men det er jo forskjell fra person til person, men det holdt for meg sist ihvertfall :)
 
Apotek. Jeg planla å dra hjem raskt, så trengte det. Trengte det med nr1 også, 3dager etter. Men sist kjøpte jeg en litt mindre str, nå litt større også. Men brukte ikke alle. Gikk over til nattbind fra libresse ca dag 4-5 denne hangen. Har blødd mindre nå enn sist. Har du mindre bind må du bytte oftere. Husker ikke merket, men str3+ var bra ;)
 
Tar med meg sykehustruser og bind til de første nettene [emoji1] ellers bruker jeg de superbillige på rema 1000:)
 
Det er sikkert ulikt fra person til person, men min erfaring begge gangene er at du ikke trenger store bind når du kommer hjem.

Personlig har jeg hatt behov for de digre bindene første døgnet etter fødsel, og ikke mer. Bruke helt vanlige dagbind når jeg kom hjem.. og har begge gangene byttet til stringbind etter en halvannen ukes tid (pga at jeg hater gå med vanlig truse)..

Men som sagt, hvor mye og lenge man blør varieren nok mye fra person til person. Og det varierer hvor ofte man velger å bytte bind. Takler dårlig å gå å være fuktig av blod der nede så lenge..
 
Jeg brukte sykehusbind de tre dagene jeg var på sykehuset sist. Så holdt det med sånne blå libressebind etter det. Hvis du ikke bor veldig avsides til kan du kanskje avvente og se etter fødsel?
 
Holdt m Libresse sine nattbind herxsmile3
Så de hadde store på apoteket idag så det finnes å få tak i derxsmile3
 
Jeg blødde mer med nr 2 enn første så en vet vel egentlig aldri. Eg kjøpte en.pakke på apoteket, vi bor et stykke unna apoteket
 
Dere som har kjøpt på apotek, kan dere si hvilken type dere har kjøpt?
Bor 1.5 time fra nærmeste apotek, så vurderer bestille for å ha noe i beredskap.
 
Boots eller apotek 1 :)
Men sist tok jeg med meg mange fra sykehuset :p
 
Dere som har kjøpt på apotek, kan dere si hvilken type dere har kjøpt?
Bor 1.5 time fra nærmeste apotek, så vurderer bestille for å ha noe i beredskap.


Mener det er sånne jeg og har kjøpt (har så vondt i ryggen i dag at jeg ikke orker å gå sjekke pakken, men det er attends, ikke de minste og ikke de største). Jeg trengte heller ikke noe mer en vanlige sist, men håper å være litt kortere på sykehuset denne gangen (og vi bor et stykke unna apotek vi også).
Sist så jeg forreste ikke gått nok på pakken og kjøpte bind med litt parfyme i. Det er det værste jeg har vært bort i. Ble fryktelig ukomfortabel, spesielt med klipp og sting. Ikke kjøp sånt, vil jeg bare si! [emoji13]
 
Back
Topp