• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Etter fødsel

rosekrans

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Er førstegangsfødende og lurer på når det er greit å begynne på p piller igjen? Er 5 uker etter fødsel og lurer på om eg da kan begynne på pillene?

Skal du amme kan du ikke bruke vanlige p-piller. Da må du bruke uten østrogen. Altså minipille :) jordmor eller lege skal informere deg om prevensjon etter fødsel :-)

Skal du amme kan du ikke bruke vanlige p-piller. Da må du bruke uten østrogen. Altså minipille :) jordmor eller lege skal informere deg om prevensjon etter fødsel :-)
Ammer ikke :-) skal til lege om 1 uke, men har lyst å begynne på de før ...

6 uker etter fødsel. Du kan bare bruke minipille :)

Er vel ingenting i veien med å starte nå vil jeg tro. Så lenge du ikke ammer skal det ikke ha noe å si. Såvidt jeg vet er problemet at p-piller kan redusere melkeproduksjonen..(?)

Edit: går vel stoffer over i melka og, men det har jo ingen betydning for deg.

Eg har veldig mye igjen fra sist gang pga eg ble gravid rett etter ny dose.. Derfor eg lurer om eg kan bruke de nå :-)
Når det har gått 6 uker så er det bare å starte opp på de du har når du ikke ammer. Trenger ikke vente på menEn hvis du ikke vil. Den kommer vel med første sukkerpillerunde. Jordmoren min sa jeg bare kunne begynne på :)

Er førstegangsfødende og lurer på når det er greit å begynne på p piller igjen? Er 5 uker etter fødsel og lurer på om eg da kan begynne på pillene?
Jeg ville ventet til etter legesjekk. Alle tar legesjekk første gang de skal begynne på p-piller og mye kan ha endret seg i kroppen etter en graviditet. De sjekker jo bt blandt annet vet jeg.

Jeg ville ventet til etter legesjekk. Alle tar legesjekk første gang de skal begynne på p-piller og mye kan ha endret seg i kroppen etter en graviditet. De sjekker jo bt blandt annet vet jeg.
Ja :-) venter nok da :-) bt har eg sjekket I mellomtiden, for det er ekstremt lavt etter fødsel :-/

Det er vanlig å snakke om prevensjon på 6-ukerskontrollen.

6 uker etter fødsel er vel mest normalt siden man da har kontroll hos lege. Det tar jo uansett 14 dager før de er sikker så hvorfor forhaste seg?:)

Back
Topp