Etter fødsel?

Jeg gikk først på minipillen sist, men ble skikkelig bitch av de :p tok så kobber spiral, men det var helt jævlig.... Iallfall når jeg skulle fjerne den :(
Denne gangen blir det nok minipillen til å begynne med. Så får mannen bare overleve det :p

Lurer på å prøve hormonspial. Vet ikke egentlig. Har nå hatt flere merker med p-piller jeg etterhvert har reagert på, ene ble jeg gravid på som endte i en spontanabort og nå måtte jeg bare kutte ut p-pillene etter sinnsyke smerter og blødninger fra helvete. Men samtidig trenger jeg egentlig hormoner for å prøve å regulere blødninger litt så de er litt mindre og mindre smerter. Vanskelig. Må snakke med legen om det etter fødselen tenker jeg. Synes det har blitt vanskelig etter Trionetta som jeg gikk på i flere år og som fungerte bra. Men har hatt p-piller med samme hormoner i som ikke fungerer likt. Så jeg får se hva det blir. Skal i hvert fall ikke ha flere unger. Dette er tredje for vår del og da er det slutt.

P- ringen ble vi gravide på denne gangen, så det er ikke et alternativ

P piller kan jeg ikke ta, de glemmer jeg.

P Sprøyta nektet min gynekolog p sette på en "voksen" dame, da det over tid kan gi benskjørhet. "Den er for unge frøkner som glemmer pilla" sa han
Jeg var veldig for nøyd med denne før.

Har hatt både hormon spiral og kopper spiral, den ene forsvant trådene på så gyn måtte inn å "lete" AU! Den andre vokste fast i livmor etter en infeksjon jeg fikk etter bading i sjø i utlandet. Et smerte helvete, men jeg ender opp på hormon spiral frem til mannen "kutter strengen"

Gummi er hvertfall uaktuelt, da kan vi like gjerne la være å ha sex.
P-pillen har jeg vært fornøyd med og har for såvidt funket.
Ble gravid på p-pilla med eldste, men det var et annet merke og nå over 12 år siden.
Brukte minipille etter jeg fikk eldste, men ble da gravid med minste :p
Men det har nok mest med at jeg glemte å ta pillene tenker jeg.
Så det har gått fint de siste 10 årene på p-pille.
Har prøvd p-sprøyta og kobberspiral.
P-sprøyta virket sikkert fint den, men det ble med den ene gangen.
Spiral blir uaktuelt da det var så jæ.. vondt.
Nei ikke lett å vite hva som er best.

Jeg vet ikke hva vi ender opp med.
Blir vel cerazette minipilla mens jeg ammer, og over på p-pilla igjen etterpå tenker jeg.

Litt usikker. Jeg hadde hormonspiral som fungerte greit sist, men jeg sliter veldig med vekt når jeg bruker hormonell prevansjon, så jeg vil helst ikke. Mannen har snakket om å sterilisere seg siden vi er ferdige etter dette. Hvis ikke han ombestemmer seg, så hadde det vært en grei løsning :)

Jeg skal sikkert ha kobberspiral igjen,liker den ikke så veldig godt da jeg blør veldig mye av den hver månd og må ta jerntab siden av på den..vi har i utgangspunktet ikke planer om flere barn..så da har gynokologen foreslått en utskrapning eller at de tar vekk et lag i livmoren.detteskal gjøre deg mindre fertill og gjøre blødningene mindre.men vi måtte vente til vi var sikker på at vi ikke skulle ha flere. Jeg har til no blitt gravid på første forsøk,så noe må vi ha eller så blir vi flere ;)

Kan man bruke annet en mini-pille når man ammer?
Jeg vil ha fler, mannen vil ikke, så nå er det opp til han om han vil bruke kondom, eller sterilisere seg... Dett blir hans nr, så forstår godt at han er ferdig, men siden jeg gjerne tar imot flere, så synes jeg det var en grei løsning...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Jeg gikk på p sprøyte tidligere. Men forskning har vist, i følge legen min, at den kan føre til benskjørhet. legen min gir den ikke......

Hvorfor ikkje p-sprøyte? Viss eg får spør ....
Litt sein og svare men :p
Jeg måtte slutte med den etter 2 år da helsesøster sa at jeg var i faresonen for og utvikle beinskjørhet, så jeg sluttet på den og etter 3 år hadde mensen normalisert seg, og først etter 5 år fra slutt ble jeg gravid.
Og når jeg tok første sprøyte så blødde jeg konstant i 3 mnd, og la på meg 15 kg av sprøyten, og jeg var aktiv, gikk på landbruks skolr og holdt på med hest daglig.

Kan man bruke annet en mini-pille når man ammer?
Jeg vil ha fler, mannen vil ikke, så nå er det opp til han om han vil bruke kondom, eller sterilisere seg... Dett blir hans nr, så forstår godt at han er ferdig, men siden jeg gjerne tar imot flere, så synes jeg det var en grei løsning...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00
Tja du kan jo bruke kobberspiral:)

Syntes dette er vanskelig jeg, vi får jo første barn nå å vi skal jo ha flere. Men liker ikke disse p pillene lenger. Gjør meg så rar hehe. Vi får se hva legen anbefaler. Litt kjedelig å bli gravid igjen før den første er halvt år. Greit å vente ett år imellom sikkert :)

Jeg har vært veldig fornøyd med p-stav. Antar at man kan ha denne mens man ammer siden den har samme hormoner som cerazette. Jeg gikk på cerazette ei stund før jeg satte inn staven for å sjekke om jeg tålte hormonene. Dessuten slapp jeg unna med et par blødninger i året. Disse varte riktignok litt lengre enn ei uke, men det var definitivt bedre enn en gang pr mnd...

Fikk en pitteliten prikk av et arr etter innsetting, litt mer etter at de tok den ut, men her er det nok litt å tjene på å være flink å bruke teip etterpå. Ser omtrent ut som om jeg har fjerna en føflekk (ypperlig unnskyldning om noen lurer på hvorfor du har plaster på armen)

Back
Topp