Etter fødsel?

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hvilken beskyttelse skal dere bruke etter fødseleln?
Jeg et veldig usikker. P-piller tar vi ikke sjangsen på (2 p-pille barn), p-stav tåler ikke kroppen min, då da tipper jeg at jeg ikke tåler p sprøyte også. P-ring mister jeg sex lysten av. Så da tenker jeg kobber spiral. Noen som har erfaring med denne? Noen andre forslag?
Vet jeg er tidlig ute, men skal ha dt klart til fødselen:) tar ikke sjangsen på en til:)

Hmm, det spørs om jeg sier meg ferdig med barn etter denne, eller om vi kjører på for å få en til. Har ikke helt bestemt oss...
Hvis det ikke blir flere tror jeg at jeg skal prøve p-stav. Har aldri tidligere hatt problemer med hormonell prevensjon, så tror det skulle gå greit. Har litt noia for gynekologer, så tror jeg dropper hormonspiral selv om den også sikkert kunne vært veldig kjekk.
Når det gjelder prevensjon uten hormoner vet jeg bare om kondom, kopperspiral og sånn fertilitetsmonitor. Men jeg tror jeg kanskje hadde vært litt skeptisk til sistnevnte hvis jeg absolutt ikke ville hatt flere barn.

Hmm, det spørs om jeg sier meg ferdig med barn etter denne, eller om vi kjører på for å få en til. Har ikke helt bestemt oss...
Hvis det ikke blir flere tror jeg at jeg skal prøve p-stav. Har aldri tidligere hatt problemer med hormonell prevensjon, så tror det skulle gå greit. Har litt noia for gynekologer, så tror jeg dropper hormonspiral selv om den også sikkert kunne vært veldig kjekk.
Når det gjelder prevensjon uten hormoner vet jeg bare om kondom, kopperspiral og sånn fertilitetsmonitor. Men jeg tror jeg kanskje hadde vært litt skeptisk til sistnevnte hvis jeg absolutt ikke ville hatt flere barn.
Jeg likte p-staven helt til jeg ble helt rar i underlivet av den, men folk reagerer forskjellig :) jeg har også store arr etter den da legen har satt den inn feil og den måtte nesten opereres ut....anbefaler deg å sette den inn hos gynekolog:)
Kondom blir ikke aktuelt får vår del:) vi har planer om flere barn, men to holder mens jeg går skole:)

Aner ikkje,dette har eg sakt er vårt siste barn. Skal vi ha flerne må det skje et under og en etterpå klatt...
p.piller blir det ikkje da vi ble gravide på dem denne gang. Tenker,spiral/kobber spiral,p-stav..
P-ring virker så knotete med å ta inn og ut,eg glemmer fort så nææ

Har ikke tenkt så langt.. Avholdenhet? :P

Tålte ikke minipillen sist, så gikk ikke på noe pga amming når eg ble gravid igjen. Hadde nesten ikke sex da og brukte for det meste kondom. Men den ene gangen... Typisk å bli gravid når man tar av seg kondomen for den gnager - og blir da gravid :O Så må vel planlegge litt bedre denne gangen, for orker ikke flere svangerskap nå.

Hmm..blir nok p-pille, men jeg er så SYKT dårlig på å huske dem! Så det beste hadde vært p-sprøye, om jeg ikke var så pysete når det kommer til sprøyter :P

P-piller kan ikke brukes når man ammer (ikke p-plaser, p-stav, litt usikker på hormonspiral) :)

Aner virkelig ikke ... Alt eg vet et at eg skal absolutt ikke ha noe innført, type spiral,ring osv... Mini pilln Cerazette som en kan bruke ved amming tåler ikke.. Så viss e får til ammingen så er det nok ingen typer eg Kan bruk... Det blir å hoppe av i svingen tenker eg, gummi er turn off i vertfall :P

Der vist eg ikke :) Har bare hørt en venninne ble frarådet det av sin lege - men det er kanskje ulike merker og ulik praksis på det :)
Jeg fikk beskjed fra lege at jeg kunne ha, og hun satte inn:) men finnes to typer, så kan være det:)

Uff vet ikke. Etter nr to ville jeg ha spiral, men etter TO forsøk hos lege og Gyn uten å få den skikkelig opp og sitte riktig, ble det P piller igjen. For trang i livmorhalsen. Var helt j... Vondt! Vil helst prøve spiral igjen men, må nok vente til etter ammingen ol, så blir vell minipille frem til da.

Her blir det nok en hormon spiral, hadde den før og ingen mens og det var grådig greit :) blir ikke flere unger på meg, med tre stykker føler jeg at jeg har gjort mitt :)

Hadde kobberspiral før. Var helt greit, men fikk større blødning av den:( tror det blir p-stav her i huset:)

Blir nok mini-pille første tiden når jeg ammer så over på p-piller igjen :)

Skal ikke bruke noe. P-piller husket jeg aldri,og p-sprøyte skal jeg aldri i hele mitt øiv tenke på å ta,tilogmed ikke mitt barn får ta den! Vil ikke ha p-stav i armen og ikke noe oppi "dåsa"!

Skal ikke bruke noe. P-piller husket jeg aldri,og p-sprøyte skal jeg aldri i hele mitt øiv tenke på å ta,tilogmed ikke mitt barn får ta den! Vil ikke ha p-stav i armen og ikke noe oppi "dåsa"!

Hvorfor ikkje p-sprøyte? Viss eg får spør ....

Back
Topp