Etter fødsel?!

beth2210

Andre møte med forumet
Hei:) jeg har født for snart 5 uker siden og lurer veldig på når huden strainne seg inn igjen?! Jeg sådde flat mage før fødsel og håper å få den tilbake!! Jeg har tatt forsiktige sit ups det jeg bare at løftet hode må i en yr men har lest at man ikke skal gjøre det så tidlig! Kan eg ha skadet musklene mine?? Hvordan veit man att man har gjort det?? Når kan man ta sit ups og ellers trene magen??
mvh anonym

Hei du!
Gratulerer med baby :angel8
Så flott at du er interessert i å komme i form etter fødsel!
Jeg ville nok ha tatt det litt med ro de første 6 ukene, iallefall prøvd å unngå tunge sit ups. Det er derimot veldig viktig at du trener bekkenbunns-muskulaturen! Før du begynner med noe tyngre, bør du være sikker på at du har god kontroll over blæra, og at du kjenner at du kan knipe muskulaturen i skjeden.
Når det fungerer godt, er det mindre sjanse for at du vil overbelaste eller gjøre skade i området.
Jeg tror der er liten fare for at du har gjort noe skade, men bare være obs på bekkenbunns muskulaturen også.
Etter 6 uker, skal en normalt kunne begynne opptreningen gradvis, også av mage-muskulaturen.

Lykke til videre!

mvh jordmor Grethe :happy112

Back
Topp