etter fødsel

DK82

Forelsket i forumet
Ser en del reklame for slike bånd du skal ha rundt magen etter fødsel, som sies å hjelpe livmoren trekke seg tilbake og man får flatere mage igjen etter fødsel. Jeg er generellt skeptisk til "raske" løsninger, men kanskje det hjelper?
Noen erfaringer? :)

Er også skeptisk til sånne ting.. Men vil gjerne høre fra noen som har brukt det :-)

Aldri hørt om, og er vel generelt skeptisk til lettvinte løsninger. Har mer tro på trening og sunt kosthold.

Snickers_81 skrev:
Aldri hørt om, og er vel generelt skeptisk til lettvinte løsninger. Har mer tro på trening og sunt kosthold.

enig:)

Hehe, når det gjelder livmoren så hjelper det neppe med trening og kosthold ;) Dessuten er det vell for å bruke rett etter fødsel.. Da skal man jo helst ikke trene.. Jeg aner ikke om det hjelper, men ser for meg at det er deilig å ha noe som gir litt støtte når man føler at magen er helt gelè rett etter fødsel :)

altså, viss magen ikke var panneflat før graviditet, så blir den neppe det av å bruke ett slikt bånn rett etter fødsel.
La heller kroppen få litt fred til å fikse seg selv frem til en kan begynne med trening igjen

BlackBeauty skrev:
altså, viss magen ikke var panneflat før graviditet, så blir den neppe det av å bruke ett slikt bånn rett etter fødsel.
La heller kroppen få litt fred til å fikse seg selv frem til en kan begynne med trening igjen

Nå snakka ikke jeg om å gjøre den flat da ;) Men støtte hvis man føler at alt "henger" :P

Jeg har lest at flere føler at magen går litt raskere tilbake når de har brukt et slikt bånd/ korsett. Jeg vurderer å kjøpe.

her ska alt gå sin naturlige gang både før fødsel og etter fødsel! :)

Jeg har lurt på å kjøpe en sånn "belly bandit" fra bleieboden.no. Den skal hjelpe livmoren å trekke seg sammen etter fødselen, og sånn sett bidra til en flatterende mage raskere. (noe som går tregere og tregere for hver gang du har født, har jeg forstått...) den er også grei å ha under klærne, så ser du slankere ut! :) så klart kommer ikke magemuskler og flat mage av seg selv. Der hjelper kun trening og slanking. Men belly-bandittene er grei å ha de første ukene, når trening og slanking tross alt er fy-fy uansett!

Det er den jeg og har sett på Sillebedille. Og lurte på om var noen vits eller ikke.
Det er jo så mye kjerringråd osv der ute, vanskelig å vite hva som er kjerringråd, reklame eller sant :)

En veninne av meg ble rådet til å sove på magen de første dagene fordi det visstnok skulle hjelpe livmoren å trekke seg inn igjen. Gleder meg til å sove på magen igjen jeg, sikkert det jeg gjør første mulighet uansett :D

amming e den beste måte t å få livmoren t å trekkes sammen på ;)

Amming skal jeg uansett, hvis jeg får det til da :)

Unnimamma91 skrev:

BlackBeauty skrev:

Nå snakka ikke jeg om å gjøre den flat da ;) Men støtte hvis man føler at alt "henger" :P

jeg svarte generellt på å få flatere mage fort etter fødsel, ikke på inlegget ditt

Back
Topp