Etter fødsel

Elle

Glad i forumet
Marsboerne2017
Skriver her i og med at ikke alle på juli forumet har født enda, og håper på flere svar;)
Jeg fødte verdens nydligste datter 9 juli;) Ble et drøyt døgn og etter 2 timer pressrier så ble jeg klippet og snuppa tatt med sugekopp.
Etterpå har jeg hatt veldig vondt neddi mumidalen!
Alt er sårt, men det er ved stinga det virkelig sviiir!!! Svir hvis jeg tisser og når jeg beveger meg eller setter meg.
Men det verste er at det presser neddi og rundt analen. Føler at jeg ikke for gjort meg ferdig med nr. 2. Men det er ikke helt forstoppet liksom...
Vet ikke om det er noe bein rundt der som ikke er på plass igjen eller hva?? Det føles hvertfall helt skrudd og er veldig vondt*!!
Noen flere som har hatt noe som dette eller noe lignende?
Noen tips og råd?

(Var å sjekka stinga i går på sykehuset og hu sa de så fine ut hvertfall.. fikk ikke spørt om det andre for gjorde ikke så vondt da!) 

Jeg husker jeg hadde en sånn veldig "nedpressfølelse" de første ukene - kjentes ut som om endel indre organer presset på og ville ut den veien :p Det var ubehagelig å sitte, og det ble enda mer ubehagelig hvis jeg var oppe og gikk mye.
Det er nok veldig vanlig og naturlig å ikke kjenne seg helt i form der nede en stund etter fødselen - og det er jo bare en uke siden du fødte! Går seg til etterhvert, men hvis det er veldig ubehagelig å sitte vet jeg at flere har hatt hjelp i å sitte på en badering :)

Lurt å be om noe mageregulende så man ikke har no hard avføring mens man driver å gror iallefall.... det sa legen min, da jeg først nevnte det etter mange uker :-/

Sting er det verste jeg har vært gjennom, syns det er verre enn selve fødselen...,jeg ble klipt jeg å, alt grodde etter 4-5 uker, før det klarte jeg ikke å gjøre noe, enten sitte gå eller stå..

nå blei isje eg klippa ,men eg revna jo litt og fekk noen sting, ganske ømt den første ukå og itte ca 2-.3 uker kjente eg isje så mye lengre så d pleie å gå seg t! men d e jo fort gjort å få betennelse i stingene...så hvis du prøve å sette deg i litt varmt grønnsåpe vann noen minutter t dagen og sørge for at du tørke området tørt itte dysj/vask nedentil og isje bruk såper av noen slag, bare reint vann og iosje spyl opp i mummidalen ;)

Det var som å lese om min fødsel. Prikklik.
Jeg hadde vondt i mange uker, kunne ikke sitte, ligge, stå ++ helt grusomt..
Jeg måtte drikke noe greier som gjorde at jeg blei løs i magen, hvis ikke hadde jeg aldri klart å drite..
Spør etter det!

Etter 2timer pressing kan det jo hende du har fått en hemoride eller to også?? Ikke uvanlig og går som oftest bort etter en stund.

Tusen takk for fine svar!!
Nå har sambo vært på apoteket og kjøpt duphalec og uvi stiks..
Kjenner duphalecen har begynt å virke litt..for fiser temmelig surt:p hehehe..
Og UVI stiks viste positivt med engang så fikk en tur på legevakta og da var det UVI i tilegg..så ikke rart det svei veldig masse! Deilig att det var noe mer og ikke bare detta må jeg kjenne til det har grodd liksom!!'
Satser på bedre dager nå;)

Det er jo under en uke siden du fødte! Ja, er nok ganske normalt.. men du må jo bare ringe legen om du kjenner/tror at noe er galt... Jeg hadde noe jævlig vondt etterpå, selv om jeg bare hadde pyntesting.. jeg måtte stå i dusjen å tisse...det andre var en rent helvette.. jeg tror jeg tissa i dusjen i 5 uker... og det tok mange mndr før jeg ble "normal"... jeg tror det tok ca 6-7 mndr før jeg kunne gå på do som normalt uten noen "senskader" fra fødselen.. 

Det kan og være etterrier du kjenner, jeg hadde det så lenge som 4-5 uker etter fødselen, og med tanke på at det bare er noen dager siden du fødte så er det nok helt normalt med den nedpressfølelsen.

Jeg ble klippet og sydd, men stingene gikk opp på sykehuset og de ville ikke sy på nytt, så jeg fikk totalforbud mot å sitte de første ukene. Unntatt når jeg "måtte".

Til toalettbesøk husker jeg det sved noe helt jævlig, midlt sagt, siden stingene hadde gått opp,  og fant ut at det var godt å kjøle ned med vann når man tisset,  enten i dusjen, eller rett og slett bare "spyle" med en imsdalsflaske når man var på do. 

Back
Topp