Etter exu..

ms.carter

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Hei,
er ny her så håper jeg skriver i rett forum.
For snart 1mnd siden hadde jeg en SA i uke 9. (Det var en lenge ønsket graviditet fra meg og sambo sin side.) Smertene fortsatte og det viste seg å være en Exu som endte med fjerning av venstre eggleder.
Mange tanker etter dette, om man skal tørre igjen, når skal man tørre igjen. Hva om det samme skjer igjen?

Dere som har opplevd det samme, hvordan var det tiden etterpå?

Føler meg klar til å "hoppe i det" igjen, selv om legen mente det var best å vente ca.3mnd. (litt pga det psykiske, å forstå hva som har skjedd.)
Hva syns dere?

Håper på noen svar. :)
 
Så leit å høre. Vet det er flere her inne som har hatt exu som sikkert kan gi deg noen råd når de logger på. Vet desverre lite om exu, men dytter litt for deg
 
Jeg har hatt exu og har som deg fjernet venstre eggleder.
Jeg fikk hjelp med å bli gravid med prøverør, og turte ikke prøve igjen før 6 mnd etterpå. Legen sa det var sjeldent at det skjedde to ganger på rad. Hadde ul i uke 8, for å forsikre at alt var på rett plass.
Jeg måtte bare koble ut, slik at jeg ikke skulle bli helt nervevrak


Masse lykke til
 
Hadde en exu i august. Måtte fjerne høyre eggleder. Vi har akkurat begynt å prøve igjen. Ønske om barn er sterkt. Skjønner redselen din veldig godt! Værste smertene jeg har vært med på noen gang. Jeg er livredd! Men ønske om barn er så sterkt. Syns det virker som tiden til ny positiv test er en evighet! Men sjansene for en ny exu er ikke så stor. Og vi får ekstra oppfølging når den tid kommer. Tror vi ikke må tenke så mye på det, selv om det er vanskelig. Tror man må snakke om denne redselen vi sitter med. Og vent til du er klar for det!

Vet ikke om dette er så mye til hjelp men...
 
Takk for svar. "Hjelper" å lese andres historier.

Så det er ca 2mnd siden du fjernet da Ncl88? Syns det å vente i 3mnd er alt for lenge! Slik som hos deg har vi ønsket dette lenge, men så er det det at man er så redd.
Kan jeg spørre om når du/dere fikk første mens igjen?
Fikk også beskjed om at vi kom til å få ekstra oppfølging på sykehuset når miraklet skulle skje igjen. Prøver å ikke tenke på det nei, men som du sier - det er vanskelig!
Det virker som en evighet siden vi fant ut at vi var gravide, en evighetsiden SA og exu, men samtidig er alt så nylig og fortsatt sårt. Mange tanker ja.

Igjen, takk for svar til dere begge. :)
 
Ca 2 måneder ja. Fikk mensen tilbake rett før det var gått 5 uker. Fikk beskjed av legen om at det kunne ta 4, 6, 8 uker før man fikk tilbake mens. Men noe lengere var ikke normalt. Skulle snart ha bikka 12 uker... Syns tiden har gått så innmari fort fra exu til nå.. Men nå begynner tiden å gå sakte igjen. Skal ha el i morgen. Hater denne vente tiden! Og tiden fram til ul når den tid kommet til å bli lang! Er vel begrenset hvor tidlig man får sett det. Jeg fikk beskjed av min sykehus lege om å vente en ell to mens runder, bare sånn at systemet var på plass igjen. Hu sa ikke noe om sykemeldt min. Så jeg tenker at dere må bare prøve igjen når dere er klare for det :) neste gang går det bra for oss også :)
 
Jeg hadde exu i desember rett etter en senabort.
Hos meg fant de ikke ut hviir den hadde festa seg, så jeg måtte ta cellegift for at den ikke skulle vokse. Derfor var jeg nødt til å vente 3 mnd
Det var igrunn ok å vente. Litt deilig å gi kroppen litt fri.
Ble fort gravid igjen og fikk ul i uke 7. Var mildt sagt nervevrak. Men er 24 uker i morgen :)
 
Jeg hadde exu i desember rett etter en senabort.
Hos meg fant de ikke ut hviir den hadde festa seg, så jeg måtte ta cellegift for at den ikke skulle vokse. Derfor var jeg nødt til å vente 3 mnd
Det var igrunn ok å vente. Litt deilig å gi kroppen litt fri.
Ble fort gravid igjen og fikk ul i uke 7. Var mildt sagt nervevrak. Men er 24 uker i morgen :)

Ååh, gratulerer så mye nå da :)


iPhone app
 
Jeg ble gravid igjen 4-5 uker etter min operasjon. Fjernet høyre eggleder. Fikk bra oppfølging! :)
 
Vet ikke om det er frekt å spørre, men hadde du fått mens igjen da? :p


iPhone app


Hehe, det er ikke frekt :) Men det vet jeg faktisk ikke! Pga uregelmessige blødninger etter operasjonen! Men jeg tror faktisk ikke det! :)
 
Ca 2 måneder ja. Fikk mensen tilbake rett før det var gått 5 uker. Fikk beskjed av legen om at det kunne ta 4, 6, 8 uker før man fikk tilbake mens. Men noe lengere var ikke normalt. Skulle snart ha bikka 12 uker... Syns tiden har gått så innmari fort fra exu til nå.. Men nå begynner tiden å gå sakte igjen. Skal ha el i morgen. Hater denne vente tiden! Og tiden fram til ul når den tid kommet til å bli lang! Er vel begrenset hvor tidlig man får sett det. Jeg fikk beskjed av min sykehus lege om å vente en ell to mens runder, bare sånn at systemet var på plass igjen. Hu sa ikke noe om sykemeldt min. Så jeg tenker at dere må bare prøve igjen når dere er klare for det :) neste gang går det bra for oss også :)

Skal krysse fingrene for deg :)
Neste gang er det vår tur ja, etter å ha lest litt historier ser jeg faktisk lysere på ting, at det kan gå bra for oss også! :)
 
Vi må leve i håpet! Tenke positivt så kommer vår tur og:) bare spør hvis det er noe mere du lurer på;)
 
Hvordan går det med deg ms.carter?

Jotakk, det går bra :) Føler meg klar til å prøve, men venter fortsatt på tante rød her. Vi ønsker dette så strekt så å vente i 3mnd er utenkelig..
Enn med deg Ncl88?


iPhone app
 
Back
Topp