Etter dagens kontroll

samaha27

Elsker forumet
Etter dagens kontroll sitter jeg med noen spm som ikke har vært i mine tanker før..Har jo hatt fire normale svangerskap og fødsler før så har jo ikke hatt grunn til d før..Da jeg var hos legen for to uker siden kjente han godt at hodet lå ned, men i dag så fann han plutselig ikke d der..Så nå blir d å gå å vente på time til ul for å sjekke hvordan frøkna egentlig ligger..Kjenner jeg gruer meg litt, men skal jo bli godt å få vite hvordan d ligger an..Er jo den femte så vet jo hva jeg går til, men kjenner jeg ble litt skremt m tanken på at hu kanskje har vridd seg igjen så hu heller ligger i seteleie..Da jeg fortalte at jeg hadde hatt kjempe harde kynnere og masse nedpress flere dager forrige uke så trodde han kanskje at hu også kunne ha kommet seg langt ned i bekkenet alt sånn at han ikke kjenner d lenger..D hadde vært bedre om d er d som er årsaken så blir jo spent å se da jeg får timen..D jeg da lurer på er vist d er d at hu har kommet seg såpass langt ned i bekkenet alt nå så at han ikke kan kjenne hodet er d da sjans for at d kan skje noe mer snart?Han sjekker jo ikke åpning eller noe der nede på timene, men d kan jeg evnt få jordmor på sykehuset til å undersøke da jeg er på ul..Kjennes ut som hodet er på vei ut til tider da jeg er på do eller bare reiser meg fort så selv tror jeg at hu ligger rett etter d jeg kjenner..Blir jo ikke lett å få snudd på hu nå evnt om hu ligger feil..

Hmm.. skjønner hva du mener.. Håper hun ligger rett og godt til :)

Hmm.. skjønner hva du mener.. Håper hun ligger rett og godt til :)
Får håpe d er d som er grunnen:) Bare håper jeg får time fort så jeg får vite d snart..Leste ett sted nå at om den lille hadde kommet seg langt ned i bekken så kunne man kjenne hodet..Noen som har prøvd d? hadde man hatt styrtfødsel før og barnet lå langt ned i bekken skulle man være obs da man fikk rier pga at da var alt klargjort for baby til å komme fort ut;)Stor sjans for nok en styrtfødsel..Jeg har hatt d så m tanke på biltur på litt over en time til sykehuset så har jeg fått beskjed om å ha sykebil uansett..Fødte i sykebilen og d vil jeg ikke en gang til helst..D var ikke noen behagelig plass;)

Får håpe d er d som er grunnen:) Bare håper jeg får time fort så jeg får vite d snart..Leste ett sted nå at om den lille hadde kommet seg langt ned i bekken så kunne man kjenne hodet..Noen som har prøvd d? hadde man hatt styrtfødsel før og barnet lå langt ned i bekken skulle man være obs da man fikk rier pga at da var alt klargjort for baby til å komme fort ut;)Stor sjans for nok en styrtfødsel..Jeg har hatt d så m tanke på biltur på litt over en time til sykehuset så har jeg fått beskjed om å ha sykebil uansett..Fødte i sykebilen og d vil jeg ikke en gang til helst..D var ikke noen behagelig plass;)
:O Hjelp. Det hørtes kjipt utt å føde i sykebil.
Jeg er veldig spent på neste for jeg var akkurat under 3 timers "grensa" som kvalifiserer til styrtfødsel. Men nå bor jeg bare 10-15 minutter fra sykehuset, men jordmor er nesten sikker på at det går raskere.

Det jeg egentlig er mest spent på er om riene er hardere denne gang.
Sist syntes jeg alle hyledame var pyser for jeg hadde ikke vondt. Det føltes bare som menssmerter, men riene var så kraftige at jeg kasta opp. :confused:
Men i dag når jeg satt med sammentrekninger på over minuttet, med to minutters mellomrom i en time og det satte seg i ryggen var jeg brått ikke like tøff :p

Får håpe tiden til ul går fort, og at hun ligger godt nedi:)

Eg var på ul i dag for jm mente sist tirsdag at han var i seteleie og det var han ikkje, han låg godt nede i bekkenet med hodet :)

Jeg har opplevd det samme hos min jordmor. Med første trodde de at han lå i seteleie, ble sendt på ul men han lå i hodeleie. Og på kontroll i forrige uke klarte ikke jordmor å bestemme leie, så hun henta inn en kollega, og de holdt på ei god stund før de fant ut at hodet lå veldig dypt inn mot ryggen min, i hodeleie. Og dette gjør dem jo hver dag flere ganger til dagen :p så kan jo være det er samme greia med deg :)

Back
Topp