Etter abort..

Håpersåinderlig

Flørter med forumet
Håper noen har noen gode ord til meg nå, jeg er så redd.

For 6 uker siden hadde jeg en ma, ble satt i gang med medisiner og fødte en liten gutt.
En uke etter der ble jeg innlagt med rester i livmor, ble da tatt utskrapning.
En uke etter der igjen ble jeg igjen innlagt med rester og de brukte tang for å gå inn i livmoren å trekke ut det som lå der :/
Dette er 3 uker siden nå (i morgen) og sluttet å blø dagen etter innleggelse på sykehus sist.


I helga var jeg hos gyn og fikk da beskjed om at livmorhalsen var lukket.
Tenkte da at infeksjonsfaren var over og i kveld hadde jeg og mannen min samleie uten kondom, jeg spottet brunt tidligere i dag men tenkte ikke over det og nå etter sex spotter jeg igjen.
Kan noen svare på om man er safe for infeksjon så lenge livmorhalsen er lukket etter en abortt?
Har så lite lyst på mer trøbbel med underlivet nå og er livredd for om jeg kan få infeksjon nå :(
Tør aldri ha sex igjen.. :/
 
:( Desverre,jeg vet ikke så mye om infeksjonsfaren men vi har ventet å få første menstruasjon etter senabort. Jeg ville vite at kroppen er tilbake i kontroll før vi bestemte å prøve på nytt. Hva hvis du ringer jordmor? Spotting er mest sannsynlig fra abort/alle rester,jeg gikk beskjed at det er helt normalt å ha spotting av og til.
 
Huff.
Ser at du trenger å dele dine erfaringer og snakke om dette.
Hvor langt var du på vei?
Får du oppfølging fra noen? Lege, psykiater, eller noe som helst?
 
Hei du. Jeg vet dessverre ikke når infeksjonsfaren er over, men ring enten jordmor eller fødeavdelingen og spør. De vil raskt kunne gi deg et svar, evt. fortelle hvem du kan ringe. Det er jo jobben deres! Har du det som meg, spinner hodet i 120 kontant, og slike bekymringer skal du ikke ha på toppen. Sex er jo tross alt en fin ting, som kan bidra til å lette det mentale trykket. Ring og spør, så slipper du å bekymre deg, og forhåpentligvis får du tommelen opp for sex!
 
Håper noen har noen gode ord til meg nå, jeg er så redd.

For 6 uker siden hadde jeg en ma, ble satt i gang med medisiner og fødte en liten gutt.
En uke etter der ble jeg innlagt med rester i livmor, ble da tatt utskrapning.
En uke etter der igjen ble jeg igjen innlagt med rester og de brukte tang for å gå inn i livmoren å trekke ut det som lå der :/
Dette er 3 uker siden nå (i morgen) og sluttet å blø dagen etter innleggelse på sykehus sist.


I helga var jeg hos gyn og fikk da beskjed om at livmorhalsen var lukket.
Tenkte da at infeksjonsfaren var over og i kveld hadde jeg og mannen min samleie uten kondom, jeg spottet brunt tidligere i dag men tenkte ikke over det og nå etter sex spotter jeg igjen.
Kan noen svare på om man er safe for infeksjon så lenge livmorhalsen er lukket etter en abortt?
Har så lite lyst på mer trøbbel med underlivet nå og er livredd for om jeg kan få infeksjon nå :(
Tør aldri ha sex igjen.. :/
Jeg fikk et infoark fra Ahus ang. forhåndsregler når man har mistet etter uke 12. Der sto det at så lenge man blør skal man ikke bruke tampong, ha sex eller bade. Så jeg vil tro at infeksjonsfaren er over siden du sa du sluttet å blø dagen etter siste sykehusbesøk? Men jeg er langt fra noen ekspert, altså...
 
Back
Topp