Ett spm. til dere andre med kommende 3åringer - sover barna deres enda formiddagsblund??

minnik

Blir kjent med forumet
Hei dere =)

Visste ikke at det var et eget forum for oktober 08-barna før nå.. Så kjekt! Spesielt siden jeg lurer på om deres barn enda sover på dagen =)

Jeg var aldri aktiv her inne da jeg gikk med lillemann i magen, så dette var gøy å se.

Selv sover enda vår lille på dagen, stortsett står han opp rundt halv åtte-åtte om morgenen og sover da en times tid rundt kl ett.. Før han er i seng til rundt halv åtte-åtte igjen.. Men de siste dagene har jeg prøvd å ta vekk blunden, og da har det gått helt i surr om kvelden!! Såå overtrøtt at han ikke har sovnet før i ellevetiden, som har gitt ringevirkninger om morningen.. Har idag latt han sove blunden sin igjen, og alt er tilbake til normalt =) Så da blir den foreløbig stående som normalt! Både hjemme og i bhg. Men trodde jo tiden for å ta bort formiddagsblunden var inne da de var rundt 3 år... Hmm.. Selv om alt sikkert er ganske individuellt, som med alt annet =) Så da lurer jeg på hvordan dere andre har det, evt. når sluttet dere med blunden/tenker å slutte med den?

Lillegutt som straks blir 3 har ikke sovet på dagen siden jul. Vi måtte kutte ut siden han var lysvåken 2-3 timer midt på natta. Storebror sov på dagtid en times tid til han var 3,5.

Kan absolutt bekrefte: ja, barna er forskjellige :-)

Her sluttet hun og sove på dagtid i juni, begynte å komme seg ut av selen og klatre ut av vogna selv, så da var hun ferdig :)

Men det har vært litt av en overgang! Vi har hatt en rimelig sliten og grinete jente på ettermiddagene her, som sovnet i det hun traff puta på kvelden mellom 18 og 19 :)

De siste dagene har det endelig gått seg litt til, og hun orker mer på kveldene, er blidere og leker mye bedre :)

Hadde ikke hatt noe imot om hun hadde sovet etter fylte tre heller om hun hadde hatt behov for det :)

Hos oss sluttet gutten vår å sove i vår. Da ville han ikke lenger selv.Og sovingen på natta ble mye bedre!

Her sover hun enda. Så lenge hun sovner greit på kvelden så lar vi henne sove på dagen. Da hun fortsatt har behov for det.

Sover dupp i barnehagen, men ikke hjemme i helgene..

sluttet å sove dupp i vår :) Hun sov dupp i barnehagen, men etterhvert oppdaget de at hun bare lå å kvila. Så da sluttet de å legge henne, og hun fikk kvile inne istede hvis hun hadde behov for det. Kvelden ble tidligere etter duppen, fra ca 20.00 - 19.00. har alltid sovet godt så vi har ikke sett noe forskjell på natta.

Hun sluttet å sove dupp januar 2011. Hun kunne sikkert godt ha fortsatt med dupp en stund til, men vi strevde sånn med å få henne til å sovne om kveldene, så vi måtte bare prøve å slutte med duppen. Det hjalp egentlig ikke på natttesovingen, men det virket som det fungerte greit for henne å ikke sove dupp likevel. Hun sovner som regel innen kl. 1930.

Pjokken min sover ikke på dagen lengre.
Sluttet å sove på dagen da vi flyttet til nytt hus, men kan sovne i bilen innimellom..
Resultatet av å ikke sove på dagen er at han sover hele natten, og det er deilig!!

Back
Topp