Ett spm ang en annen mor

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Når babyer på ca 6 mnd griner hele natten uten at de har vondt/ ubehag noe som helst er det vel sult? Kjenner noen som fortsatt gir sitt barn på over 6 mnd kun 2 smaksposjoner med grøt om dagen pluss mme nr 1. Er ikke det litt lite? Den ungen sover nesten ikke på dagen ( maks 30 min) og griner omtrent hele natta. Alt er sjekket av sykdommer osv. De har god dialog med helsesøster men lurer på om hu burde si ifra til de uten å gjøre det. De mener babyen ikke er klar for brød da h*n blir hard i magen. Liker ikke alle middagsglass så da får h*n ingen, er det ikke litt tidlig med spis det du får? Er jeg gal her som mener at han er sulten? Jeg vil aldri si noe til denne personen eller kontakte noen da det kan skape utrolig store konflikter pga gale familiemedlemmer, de kan finne på anmelde oss for vold mot vårt barn og vil helst unngå hele greia.
 
Vel, av egen erfaring så hadde det langt ifra vært nok mat for vår gutt hverken da han var 6mnd eller nå. Men alle er jo forskjellige, så er vanskelig for meg å si om barnet er utsultet. Men ja, mitt barn hadde vært utsultet. Nå skal det sies at han har vært utrolig glad i mat helt fra starten da ;)
 
Vel, av egen erfaring så hadde det langt ifra vært nok mat for vår gutt hverken da han var 6mnd eller nå. Men alle er jo forskjellige, så er vanskelig for meg å si om barnet er utsultet. Men ja, mitt barn hadde vært utsultet. Nå skal det sies at han har vært utrolig glad i mat helt fra starten da ;)
Det har dattera mi også. Er derfor det er spørsmålstegn der. Har bare hørt om barn som spise mye.
 
Vanskelig det der.. Har du prøvd å foreslå for henne at de kan prøve å gi litt mer mat? Sånn på en utrolig varsom og forsiktig måte? Det kan jo være at barnet faktisk får nok mat.. Jeg har vært borti flere som har små de har hatt problemer med å få til og spise nok helt fra fødselen. Kjenner også ei som har en sønn som har hatt kun 2 fulle netter med søvn siden fødsel. Han var prematur og sliter fremdeles med å spise nok. Men om det er derfor han sliter med sovingen, det vet jeg ikke... Vanskelig det der altså.
 
Vanskelig det der.. Har du prøvd å foreslå for henne at de kan prøve å gi litt mer mat? Sånn på en utrolig varsom og forsiktig måte? Det kan jo være at barnet faktisk får nok mat.. Jeg har vært borti flere som har små de har hatt problemer med å få til og spise nok helt fra fødselen. Kjenner også ei som har en sønn som har hatt kun 2 fulle netter med søvn siden fødsel. Han var prematur og sliter fremdeles med å spise nok. Men om det er derfor han sliter med sovingen, det vet jeg ikke... Vanskelig det der altså.
Det barnet ble født rundt termin og har vært normal hele veien. Barr veldig aktiv og våken for alderen. Har prøvd å si at det ikke er farlig å gi brødskive med pålegg. Vi ga faktisk barnet mens moren satt der. Vi spurte hu først da. Og ungen smilte fra øre til øre på første biten og gapte som en gal. Hadde visst ikke smakt det før. Men jeg ble i hvert fall veldig godkjent av barnet der og da.
 
Back
Topp