Ett spm ang bidrag osv

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Bf betaler bidrag til meg. Men fikk melding fra han i dag om jeg var med på og kjøpe en sykkel til 2500 kr så skulle han kjøpe 1 sånn at tvillingene hadde når de var til han. Syns d blir litt feil da jeg har kjøp sykkler så de ska ha hos meg. ( pga avstanden og at de tar tog kan vi ikke sende med sykklene) han har ei årsinntekt på over 550000 og jeg 190000. Blir ikke det litt feil. Skal jeg holde de me det di trenger hos han og siden han betaler bidrag?!

Det er det dummeste :o det skal du nå ikke være med på. Hadde aldri i verden jeg godtatt.. Hans bidrag skal ikke dekke det. Han får "avslag" på betaling for at han har de.. Dette skal dekke de de bruker hos han..

I utgangspunktet skal vel klær og utstyr sendes frem og tilbake, om de ikkekan det har jeglest at man ikke kan kreve at far kjøper for å ha hos seg.
Det greieste er vel derfor å dele på det som ikke kan sendes

Hvis de må ha en hos han og en hos deg, skal vel han kunne kjøpe det som de skal ha hos seg. Om det er noe som sendes med ungene, bør det spleises på.

I følge nav her så var det noe vi måtte bli enig om hvordan vi ville løse. For det hadde ikke de noe med, far får jo fratrekk for de dagene han har barna fordi han da har utgifter på de.

Og det blir feil syntes jeg at mor må kjøpe det de skal ha hos seg for så å betale halvparten av det de skal ha hos far.

Jeg hadde tenkt litt på det, også kanskje foreslått at han kunne være med å spleise hvis det er noe annet de trenger etterhvert? F eks ski/slalåmski eller annet som koster litt. Kan jo lønne seg å spleise litt underveis, MEN, da synes jeg det må gå begge veier. Ellers synes jeg ikke du skal trenge å dekke utstyr som skal stå hos bf.

Har aldri sport han om og spleise på noe ene og alene at da kommer han med at han betaler bidrag så jeg skal bruke til sånn. Di fikk ski hos besteforeldrene på far sia ett år med beskjed om at de ikke skulle sendes til meg! Jeg måtte kjøpe ski til de som de har her. Så derfor kjøper jeg det de trenger her men da syns jeg at han kan kjøpe noe til de der. Kunne kjøpt sykkler i bursdagsgave omså. Men neida. Fikk til svar at jeg var den hverste personen han noen gang hadde møtt :/. Snakk om styr

Han skal stå for det barna trenger når de er hos han. Du står for det de trenger hos deg. Det sa de på fvk her.

Han skal stå for det barna trenger når de er hos han. Du står for det de trenger hos deg. Det sa de på fvk her.
Dette har vi fått beskjed om også. Far får jo fratrekk på bidrsgssummen slik at han skal ha det barna trenger når de er hos han.

Dette har vi fått beskjed om også. Far får jo fratrekk på bidrsgssummen slik at han skal ha det barna trenger når de er hos han.
Det stemmer. Hvis han ikke hadde hatt samvær så måtte han betalt mer i barnebidrag. Barnebidraget blir redusert fordi far får utgifter til barnet under samvær.

Back
Topp