Ett spørsmål!:)

marihewn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hvis man tar en gravitest og den er neg (etter IKM), så sir jo folk at man må dra til legen.
Er legens tester mye sikrere enn di man tar hjemme?
Og hvis man tar bloprøve, er di 100% sikkre?

jeg sjønner ikke helt dette jeg:P hehe

Det kommer jo litt an hvor forsinket tr er, om den ikke dukker opp på flere uker og testene fortsatt er negative så villle jeg vel tatt en tur. Men ikke om du bare er noen dager over, testene hos legen er ikke mer sikre enn de hjemme, det er vel heller nesten motsatt eller like gode.

med blodprøve kan de vel måle mengden med hcg i blodet. men som skrevet over her, hvis du bare er noen få dager over, ville jeg ventet litt til og testet igjen. testene du kjøper på apoteket er ganske sikkre de og.

men går du veldig lenge uten at ikm kommer, så ville jeg tatt en tur til legejeg ville reist hvis det begynte å bli mere enn en uke over

Etter hva jeg har sett så bruker de sånne strimler (de setter oppi urinen vi har med), nett som en hjemmetest. Hvis ikke måler man HCG i blodet, men det går jo over noen dager (først en måling, og så en ny noen dager etterpå for å se om HCG har steget).

Hvis du er vedig usikker kan du jo be om det, eller evt. en henvisning til gynpol for ul? De kan sikkert ikke se så mye enda, men du får kanskje en indikasjon?

Jeg gikk i høst 2 uker over tida meg negative tester. Da jeg ringte legen sa de bare jeg måtte gi det enda mer tid. Etter at man har slutta med prevensjon hender det mensen blir uregelmessig. Fikk mensen 2 uker og 1 dag på overtid. 

Back
Topp