Ett spørsmål ang pepperkakehus

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Hva limer dere sammen pepperkake huset med??

Ja det er første gang jeg skal lage dette her sammen med Noah[:D]

Sambo setter sammen med knekk og limpistol.[:)]
Altså han lager hylser, samme som limet til limpistolen, av knekken og bruker egen knekkpistol å sette sammen med.[:)]

ORIGINAL: *Skjønningene©*

smelta sukker å duppa delene i det[;)]

Oki, bare smelter det i ei gryte da eller??
Ja jeg er litt fjern på dette området[&:]

ORIGINAL: Tvilling74

smelta sukker å duppa delene i det[;)]

Oki, bare smelter det i ei gryte da eller??
Ja jeg er litt fjern på dette området[&:]

jepp, tok littt tid før det smeltet da men [:D]

Får bare smøre meg med tålmodighet da[:D][:D]

larsons??[:D][:D]

lag knekk med svak varme, og rør rundt mens det varmes opp.. [:)]
Bruk gjerne en gryte eller panne du ikke bruker så mye ellers.. det KAAAN være litt klissent å få rent [8D]

ORIGINAL: Dollface

Bruk gjerne en gryte eller panne du ikke bruker så mye ellers.. det KAAAN være litt klissent å få rent [8D]

Litt?? Ødelegger stekepanna hver eneste år jeg...[8D][8D] Brukte en gammel kjele i år, måtte bare kastes-får d pokker ikke reint..[&:]

ORIGINAL: barn nr 4

ja kommer ann på om det skal spises etterpå eller ikke, brent sukker smaker dritt, er varmt og klissete, lett å brenne seg.
Melis er vanskligere må støtte opp huset til det stivner, men smaker 1000 ganger bedre

Sign!

Bare husk at hvis du smelter sukker, så er det sinnsykt varmt, kan ta fyr og hold barna laaangt borte til huset er sammensatt...
Her i huset spiser vi ikke huset etter så lang tid, så da bruker jeg limpistol[:D]

Karamell...

Men sukker er veldig lett å svi, da smaker det pyton..
 så et tips er å smelte vanlige smørbukk karameller, da smaker det kjempe godt, og fester seg bra[:)] Litt i mikroen i en skål, eller over vannbad[;)]

ORIGINAL: MiniPilla

Litt?? Ødelegger stekepanna hver eneste år jeg...[8D][8D] Brukte en gammel kjele i år, måtte bare kastes-får d pokker ikke reint..[&:]

De må kokes rene[;)]
Ha i en del vann, og la det koke noen minutter, hell det ut, og gjør på nytt et par ganger, så får du alt vekk[:D]

Tykk melis med eggehvite gjør susen!

Har prøvd med smeltet sukker, for et kliss å varmt var det også! Vanskelig å vaske vekk fra pannen osv.

Jeg stemmer for melis og eggehvite. Det brukte vi sist jul, og den julen spiste barna faktisk opp hele pepperkakehuset. Det gjorde de ikke da vi brukte smeltet sukker.

ORIGINAL: Frøken M

ORIGINAL: MiniPilla

De må kokes rene[;)]
Ha i en del vann, og la det koke noen minutter, hell det ut, og gjør på nytt et par ganger, så får du alt vekk[:D]

Da skal jeg prøve d neste år gitt...[;)][:D] 

ORIGINAL: 2007baby

Tykk melis med eggehvite gjør susen!

Har prøvd med smeltet sukker, for et kliss å varmt var det også! Vanskelig å vaske vekk fra pannen osv.

Jeg stemmer for melis og eggehvite. Det brukte vi sist jul, og den julen spiste barna faktisk opp hele pepperkakehuset. Det gjorde de ikke da vi brukte smeltet sukker.

Takk for mange svar[:)]

Skal gi deg et siste lite tips hvis du skal bruke smeltet sukker, ha på deg oppvaskhansker!! da er brenner du deg ikke (hvertfall ikke like mye).

Bruker royal icing(melis,eggehvite og sitronsaft[;)]Så slipper men det seige varme klinet med smelta sukker[&:]

Back
Topp