ett spørsmål - 3 mnd gammel baby

Juliglede2018

Andre møte med forumet
Hei.

Jeg har en liten gutt som nå er 3 mnd, den siste uken så har han blitt veldig sutrette under måltidene, han gråter mens han sover, han sikler en god del og avføringen hans er ganske bløt til tider og det varierer fra dag til dag hvor mange bleier det blir med avføring. Å i tillegg så spiser han 05.00 om morgenen, men bruker da fort en time til å slå seg til ro å sovne igjen, for så å våkne 07.00-07.30 Å holde det da gående til neste måltid med mat. Noe han ALDRI har gjort før. Har du noen tanker om hva dette kan skyldes? Eller er det kun en fase han er inni nå?
 
Hei.

Jeg har en liten gutt som nå er 3 mnd, den siste uken så har han blitt veldig sutrette under måltidene, han gråter mens han sover, han sikler en god del og avføringen hans er ganske bløt til tider og det varierer fra dag til dag hvor mange bleier det blir med avføring. Å i tillegg så spiser han 05.00 om morgenen, men bruker da fort en time til å slå seg til ro å sovne igjen, for så å våkne 07.00-07.30 Å holde det da gående til neste måltid med mat. Noe han ALDRI har gjort før. Har du noen tanker om hva dette kan skyldes? Eller er det kun en fase han er inni nå?


Hei,

3 mnd gammel baby med sutring ved måltid og sikling, generell uro og bløt avføring.
Det kan være en virusinfeksjon med blemmer i munnen (gir typisk sikling og uro). Løs avføring kan man se samtidig.

Dersom avføringen ellers er gulkornet, er reaksjon på kumelk usannsynlig, det kan ellers gi uro og vekslende avføring.

Du nevner ikke hoste el pustebesvær. Skummende sikling ser vi ofte ved f.eks RS virusbronkiolitter

Har han nettopp vært forkjølet? Væske i mellomører etterpå kan også gi slik uro.

Jeg ville sett an og kontaktet lege om det varer utover et par uken, men tenker en eller annen ufarlig virusinfeksjon som innbefatter munnen/tarmsystemet er mest sannsynlig.

Hilsen Kristin
 
Back
Topp