Ett nytt barn etter ett krevende.

ChubbyN

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
❁ Juliskatter 2026 ❁
Hei. Er det noen som har opplevd å få ett barn som alltid gråt, aldri sov, ikke kunne ligge i vogn, ikke kunne kjøre bil, også fått ett barn etter det som IKKE var sånn? Eller var neste likt?

Har tre barn, de to eldste var ikke så krevende men har en annen far. Litt var det selvfølgelig, som med alle barn. Men tredjemann har altså vært helt ekstrem, vi var ikke utafor tomtegrensa på 6 mnd, utenom sykehus og helsestasjon. Ikke noe spesifikt galt, masse låsninger, stramt tungebånd, mpa, og nå når han er nesten tre år skal de sette inn dren og mistenker stor falsk mandel. Men veien dit har vært helt sinsyk, og om jeg hadde hatt en 3,5-4 åring samtidig vet jeg ikke hva i alle dager jeg skulle gjort.
Og nå vet jeg selvfølgelig at man ikke kan vite hvilket barn man får, men om 100% av dere har fått alle like så vet man det litt likevel. ☺️

Har tre barn, første med en annen far og de to siste med nåværende mann. Alle har vært helt ULIKE. :)
F.eks. nr 1 og 2 sov gjennom natten fra fødselen av, nr 3 sover fortsatt dårlig... nr 1 og nr 3 ble ammet men nr 2 hadde problemer med stram tungebånd... nr 1 er veldig sosial i motsetning til søskene... osv. osv.

Har tre barn med samme mann. De to eldste er som yin og yang, der den eldste var (og er) krevende, mens midterste har vi knapt merket. Yngste er en god blanding av de to.

Hei. Er det noen som har opplevd å få ett barn som alltid gråt, aldri sov, ikke kunne ligge i vogn, ikke kunne kjøre bil, også fått ett barn etter det som IKKE var sånn? Eller var neste likt?

Har tre barn, de to eldste var ikke så krevende men har en annen far. Litt var det selvfølgelig, som med alle barn. Men tredjemann har altså vært helt ekstrem, vi var ikke utafor tomtegrensa på 6 mnd, utenom sykehus og helsestasjon. Ikke noe spesifikt galt, masse låsninger, stramt tungebånd, mpa, og nå når han er nesten tre år skal de sette inn dren og mistenker stor falsk mandel. Men veien dit har vært helt sinsyk, og om jeg hadde hatt en 3,5-4 åring samtidig vet jeg ikke hva i alle dager jeg skulle gjort.
Og nå vet jeg selvfølgelig at man ikke kan vite hvilket barn man får, men om 100% av dere har fått alle like så vet man det litt likevel. ☺️
Jeg håper virkelig ikke nr 2 som kommer i mars ligner på storebror. Han sover ennå ikke, er 2.5 år. Og det er med masse antihistaminer/sovemedisin hver kveld. Aldri sovet, ikke siden fødsel. Sliter også med spising, så har vært noen tøffe år… Men, ting kan uansett (bank i bordet) ikke bli noe verre, så mitt håp er at enten så sover neste, ellers så roer han seg når lillesøster kommer - er lov å håpe! MEN hvis alt går skeis blir det bare to som ikke sover, så overleve nok det og. Jeg er jo våken uansett, så det får bare være. Han må ha søsken, elsker andre barn, og ser han trenger det!

Har en venninne med to gutter med stramt tungebånd og deretter en jente uten :) eldste hadde mye problemer, mellomste litt, og yngste har ikke hatt problemer. Begge mine barn hadde stramt tungebånd. Eldste tok smokk og kunne sitte i vogn med smokk lenge etter ca 5-6 mnd. han sov bare 30- min lurer frem til han sov to lurer ved 7 mnd. yngste tar ikke smokk, utrolig utålmodig i vogn men sover der en lur om dagen. Kan sove lengre lurer, men er skikkelig klistremerke, sover lengst i bæresele og i armer. Men synes hun har et mye roligere temperament enn han eldste. Lett å ta henne med rundt omkring bortsett fra at hun ikke liker å sitte i vogna eller i barnestol på kafé/restaurant. Eldste sover fortsatt ikke gjennom natten, mye redd i mørket og trenger mye nærhet, men nå kan han i alle fall si at han er redd for skumle dyr, som vekker empatien lettere hos oss voksne :) ganske nøyaktig tre år mellom. Man vet jo aldri hvilke barn man får eller nødvendigvis hvordan de barna man har tar det:) jeg tenker det beste er å snakke med partner om hva man frykter og hvordan man skal takle det, evt om det man frykter blir for mye å takle nå og kanskje ta det opp igjen senere:)

Har en venninne med to gutter med stramt tungebånd og deretter en jente uten :) eldste hadde mye problemer, mellomste litt, og yngste har ikke hatt problemer. Begge mine barn hadde stramt tungebånd. Eldste tok smokk og kunne sitte i vogn med smokk lenge etter ca 5-6 mnd. han sov bare 30- min lurer frem til han sov to lurer ved 7 mnd. yngste tar ikke smokk, utrolig utålmodig i vogn men sover der en lur om dagen. Kan sove lengre lurer, men er skikkelig klistremerke, sover lengst i bæresele og i armer. Men synes hun har et mye roligere temperament enn han eldste. Lett å ta henne med rundt omkring bortsett fra at hun ikke liker å sitte i vogna eller i barnestol på kafé/restaurant. Eldste sover fortsatt ikke gjennom natten, mye redd i mørket og trenger mye nærhet, men nå kan han i alle fall si at han er redd for skumle dyr, som vekker empatien lettere hos oss voksne :) ganske nøyaktig tre år mellom. Man vet jo aldri hvilke barn man får eller nødvendigvis hvordan de barna man har tar det:) jeg tenker det beste er å snakke med partner om hva man frykter og hvordan man skal takle det, evt om det man frykter blir for mye å takle nå og kanskje ta det opp igjen senere:)
En annen ting: når du først har hatt et barn med stramt tungebånd, kjenner du det igjen og kan få hjelp raskere. Derfor både jeg og venninna mi har hatt færre tungebåndsproblemer med barn nr to enn barn nummer en. Melkeproduksjonen har også et bedre grunnlag for hvert barn som har ammet. Yngste fikk diamantklipp v fire uker, eldste ble klipt på sykehuset ( ikke fullstendig) 4 dager gammel, men hadde kanskje hatt mindre problemer med fullstendig klipp.

Takk for alle svar til nå. ♥️ Jeg har tre barn, det den eldste er 16. Hun har stramt tungebånd men det var ikke en greie før i tiden så det ble aldri oppdaget. Mista melka ved tre mnd men tok smokk og det har aldri vært noe problemer med henne, sov hele natten ved tre mnd, alltid sovet i egen seng osv. Ammet nr 2 lenge. Ammer fortsatt nr 3 ved ujevne mellomrom, han blir tre i desember. Våkner mange ganger om natten enda, aldri sovet i vogn, moonboonen kjøpte vi i desperasjon og solgte igjen etter to uker. Seint ute motorisk fordi han ikke kunne ligge på gulvet, bodde i bæresele. Sliter fortsatt med språk.

Nå har vi havnet i den situasjonen at jeg har blitt uplanlagt gravid. Barnet er ikke uønsket, men jeg er mye alene om ansvaret, har ekstremt tøffe svangerskap, og fikk fødselsdepresjon sist. Jeg er rett og slett redd jeg ikke vil takle å få en til av den forrige, både for min del, og hans, som vil bli satt mye til side.

Også er det jo teit å spørre om erfaringer, for man vet jo rett og slett aldri. Er vel bare ett teit forsøk på å finne noen gode argumenter for å fortsette.

Vi har bestemt oss for å beholde, om enn litt små panikk rundt det. Tenker at det kan ikke bli verre enn det var sist. ‍:bag:

Vi har bestemt oss for å beholde, om enn litt små panikk rundt det. Tenker at det kan ikke bli verre enn det var sist. ‍:bag:
Lignende situasjon her. Uplanlagt gravid med nr fire. Har krevende nok hverdag med de tre vi har, den ene med adhd og vi er i full jobb osv. Er også høyrisikosvangerskap. Plagdes mye med amming første to måneder sist, og ble veldig dårlig etter fødsel. Men vi beholder her og. Så får mannen klippe strengen tenker jeg. Hvor langt er du på vei?

Lignende situasjon her. Uplanlagt gravid med nr fire. Har krevende nok hverdag med de tre vi har, den ene med adhd og vi er i full jobb osv. Er også høyrisikosvangerskap. Plagdes mye med amming første to måneder sist, og ble veldig dårlig etter fødsel. Men vi beholder her og. Så får mannen klippe strengen tenker jeg. Hvor langt er du på vei?
Hei. Så kjedelig når svangerskapet blir en påkjenning fra første stund. Dette huset er «fult av adhd» :hilarious:, foreløpig 4 av 5 :cool: Så jeg forstår utfordringen!
Det er planlagt klipping her også. :bag:

Jeg er 6 uker. Hvor langt er du på vei? Klarer du å glede deg over graviditeten?

Nr 1 sov aldri, skulle bare ligge på meg hele tiden, likte ikke bil eller vogn. Mens nr 2 var stikk motsatt, bare sov og var en veldig rolig baby ❤️

Nr 1 sov aldri, skulle bare ligge på meg hele tiden, likte ikke bil eller vogn. Mens nr 2 var stikk motsatt, bare sov og var en veldig rolig baby ❤️

Det er veldig fint å høre ♥️

Back
Topp