Ett lite tips ang såre nippler

Marit 83

Elsker forumet
Sniker litt fra Mars jeg [:)]

Jeg var ekstremt sår og blødde litt også på ene nipplen min etter at jeg starta amminga.
VONDT!!!!!! Helt pyton!!!! [&:] Dette er noe mange opplever, så jeg vil tipse dere om det som var "min reddende engel". Ble mye bedre bare på ett par dager ved bruk av noe som heter "MEDELA MELKEOPPFANGER"...aner ikke hvorfor det heter for melkeoppfanger, men det fungerer iallefall på samme måte som slike skjell som man bruker, bare at disse fungerer ENDA BEDRE ut ifra min egen erfaring. Tok kortere tid med disse som Medela har. Brukte også "PURELAN"-salve til å smøre litt med i tillegg.
Jeg synes dette er noe alle skulle hatt, iallefall etter hvor bra det fungerte på meg. Skal ikke være nødvendig å ha såååå vondt så lenge i nipplene, og det koster ikke så masse heller, så løp og kjøp, vær alltid beredt [;)]

Slik ser de ut;
https://www.bootsapotek.no/butikk/img/product/image.html?id=38663

Pris og sånn står langt nede på denne siden, bare for å "henvise" til noe;

http://images.google.no/imgres?imgurl=https://www.bootsapotek.no/butikk/img/product/image.html%3Fid%3D38663&imgrefurl=https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/category.html%3FcategoryId%3D1081%26action%3DO%26pagesize%3D70&usg=__trdTZdfuAMB5XVTgPimnx4xwXss=&h=70&w=70&sz=21&hl=no&start=2&itbs=1&tbnid=uaaU2V-w7FKfnM:&tbnh=68&tbnw=68&prev=/images%3Fq%3Dmedela%2Bmelkeoppfanger%26hl%3Dno%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1

Dette er noe som alle apotek har tror jeg [:)]

Lykke til med både fødsel og med ammingen når den tid kommer [;)]

Så flott med tipsende snikere;)

Forstår jeg det rett, dette skal ikke ammes med, men ha på for å feks ikke at de skal ha det vondt under genseren? Hvis ikke kan man jo amme med sånn skjell? (Har NULL peiling)

Takk for tips!

sånner brukte jeg også med gutten min[:)] er noe helt fantastiske greier!!! skal ha slike hvis jeg plages med såre denne gangen også[;)]

Disse melkeoppfangerene, hvordan brukes de, og hva er de egt for?? [:)]

Kjøpte slike for en stund siden[:)] Tenkte det var best å vre på den sikre siden!
Supert med tipsere!

melkeoppfangerne brukes mellom ammingene for at ikke noe skal komme borti nipplene. Ofte blir man kjempe sår av ammingen i begynnelsen, og det værste da er jo at noe er nær nipplene og gjør de mer såre. Lufttørking er et mest effektive og det får man jo gjort med disse oppfangerene. Visste ikke noe om de forrige gang, men de ligger klare til å bli puttet i sykehusbagen denne gangen[:)]

ORIGINAL: Turkisdilla

Så flott med tipsende snikere;)

Forstår jeg det rett, dette skal ikke ammes med, men ha på for å feks ikke at de skal ha det vondt under genseren? Hvis ikke kan man jo amme med sånn skjell? (Har NULL peiling)

Takk for tips!

Skal ikke amme med disse nei, har de på etter amming slik at ingenting berører niplene, så de får tørke godt [:)] Kan ikke amme med skjell heller, man kan amme med brystskjold heter det tror jeg, men det funka ikke for meg iallefall, snuppa fikk ikke tak til å suge med de.

ORIGINAL: Lm81*Høygravid*

sånner brukte jeg også med gutten min[:)] er noe helt fantastiske greier!!! skal ha slike hvis jeg plages med såre denne gangen også[;)]

Ja de er helt fantastiske, hadde ikke klart meg uten jeg nei [:)] Nå er det 10 dager siden jeg fødte og nå har jeg ikke vondt lenger i det heletatt [:D]

ORIGINAL: Poppsi

Disse melkeoppfangerene, hvordan brukes de, og hva er de egt for?? [:)]

De brukes når du ikke ammer, altså mellom måltidene [:)] Skjønner ikke helt hvorfor de kalles melkeoppfangere, for det er jo for at nipplene ikke skal berøre noe som helst, for at de skal få luft-tørke selv om du har på klær/bh [:)] Hvis du lekker mens du bruker dem, så samles melka opp inni dem, men det er ikke det som er vitsen, det er altså at nipplene skal få luft-tørke mellom måltidene [;)]

Og jeg MÅTTE bare snike å tipse om dette, kunne ikke holde-munn om noe så bra [8D][:D]

Jeg vil bare tilføye at dersom ingen salver, melkeoppfangere, skjell,etc. IKKE virker, kontakt legen med en gang!!!

Sist gang hadde jeg skikkelig ammetrøbbel. Brystvortene var helt oppspist, hadde to store åpne kjøttsår....[&:] Men jeg fikk bare beskjed om at det var normalt at man ble sår i starten. Var bare å smøre på med morsmelk, salver, bruke skjell osv, så jeg beit tenna sammen....
Fant til slutt ut at jeg hadde fått gule stafylokokker i sårene og i melka. Men jeg ventet altfor lenge og hadde kjempevondt. Det gikk heldigvis bra til slutt (etter en abcsess og operasjon, men det er en annen historie) og ammet i 11 mnd [:D].

Er veldig bra med tips og råd altså...[:D] Greit å være forberedt.
Men ville bare dele min erfaring. Når ingen råd hjelper, så skaff hjelp.

Back
Topp