ett glass vin ?

LillTrille

Glad i forumet
Vi skal snart i 50 års lag, og jeg har så lyst på ett glass vin!! Har ikke drukket siden jeg fikk vite jeg var gravid så det er en stund siden..Også full ammer jeg. Har hørt og lest at man kan ta ett glass vin hvis det er 3-4 timer til neste gang du skal amme.. Stemmer dette?

Husker ikke, men Google det og les om det :)

Med første husker jeg at jeg tok et glass vin når hun var rundt 6 mnd. Men da spiste hun ikke før 5-6 om morgenen igjen da, så det blir endel flere timer :)

LillTrille skrev:
Vi skal snart i 50 års lag, og jeg har så lyst på ett glass vin!! Har ikke drukket siden jeg fikk vite jeg var gravid så det er en stund siden..Også full ammer jeg. Har hørt og lest at man kan ta ett glass vin hvis det er 3-4 timer til neste gang du skal amme.. Stemmer dette?

Ja, det har jeg også lest. da regner jeg ett glass vin regnes som et slik glass man får servert når man er på resturant. Ikke slik man kanskje heller i selv. Det kan jo da være litt mer enn det som er målet på "ett glass vin".

Kos deg :)

Ja, det stemmer. Man kan ta ett glass rett etter amming fra babyen er 6 uker. Det sier iallefall Gro Nylander.

Jeg har drukket alkohol etter at jeg fikk gutten min og jeg full ammer! Jeg ga pumpet melk og mme på natten så var jeg sikker på at han ikke fikk noe alkohol i seg. Men kunne fint amme dagen derpåemoticon  Er du i veldig i tvil kan du alltid blåse i en promille måler som du får kjøpt på chlas olson! Men 1 glass vin sitter ikke lengre en 3 t i kroppen.

Jeg kunne funnet på å tatt ett glass vin på kvelden rett etter at snuppa har lagt seg men jeg vel jo helt sikkert at ikke hun skal ha mat før 3 tiden på natta igjen og da har det gått mange timer. så mange at jeg syns det er ok

Jeg kunne funnet på å tatt ett glass vin på kvelden rett etter at snuppa har lagt seg men jeg vel jo helt sikkert at ikke hun skal ha mat før 3 tiden på natta igjen og da har det gått mange timer. så mange at jeg syns det er ok

Kos deg med et glass vin:) Det gjør jeg også - kjøpt meg små bokser/flasker - akkurat nok til 2 glass (fredag og lørdag hehehe):)

Back
Topp