Etisk dilemma 1

Klesklypa

Gift med forumet
Mamma og mi stemor har to vidt forskjellige tanker om en ting, så eg lurte på kas synspunkt dokke ville hatt[:D]

Casus er følgende:

Julafta. Mamma meiner at på julafta er det barna sin dag, da skal de egentlig få gjøre litt som de vil. (så lenge de ikkje skader seg eller er fullstendig oppsernazi selfølgelig...)
Men vertfall i forhold til mat. Ho meiner at akuratt den eine dagen skal barna få spise det de helst vil ha[:)]
Noke som resulterte i at eg som ikkje likte pinnekjøtt før eg blei "voksen", Spiste skive med nugatti til julemiddag.
Mamma og pappa syntes nok dette var en stusselig julemiddag, men vi hadde ALDRI nugatti, det fikk eg ikkje.. så eg var i himmelen når eg kunne spise det på julafta! *kjempe gode barndomsminner*[:D]

Stemor derimot: Synes dette er på grensa til barnemisshandling[:D], Barn skal ha grenser, og det er foreldrene som bestemmer ka barna skal spise, KVER DAG! julafta er intet unntak! Så der må barna versegod spise pinnekjøtt, poteter og kålerabistappe.

No hørtes mamma veldig Hippi ut og stemor super streng ut, så eg bare legger til at begge er veldig koselige, vennlige damer, med veldig forskjellige meininger om ting[:D]

midt i mellom :) ej likte ikkje pinnekjøtt før ej vart voksen, men ej måtte kvar jul smake en bit av det. Men likte veldig godt tilbehøret ej da, så åt masse kålerabistappe :)

Heller mot midten jeg altså.. Som sjukis sier, må nesten smake litt & så heller spise tilbehøret (evnt lage et par kjøttkaker da?)

Jeg er midt i, jeg også. Maten bestemmer foreldrene på julafta, men ellers er julafta barnas dag :-)

mener at barna må smake på maten på julaften også, men her i huset setter vi ingen begrensing på desserten etterpå på julaften. så om han ikke blir mett til middagen, blir han det etterpå:)

men sånn generelt er julaften en dag med få grenser, og det drysser noen gaver gjennom hele dagen:)

Sier som de andre jeg, midt i[:D]

ORIGINAL: Snickers

Jeg er midt i, jeg også. Maten bestemmer foreldrene på julafta, men ellers er julafta barnas dag :-)
kanke si bedre selv;) liker ikke pinnekjøtt jeg da...hehe

Hmm.. Julaften e ungan sin da ja (pga. pakka og nye leka etc), MEN dem skal ikke gjøre som dem vil for det.  Middag e ribba/pinnekjøtt etc. spis dem ikke får dem være uten mat, og e dem vanskelig får det konsekvensa, for det om det e julaften...

Jula e tid for familie. Jula handle ikke om å få mest og dyrest pakka. Det e en tid familien skal være samla og kose sæ ilag med god mat osv.

ORIGINAL: Snickers

Signerer.. Jeg ville nok ikke servert skive med nugatti på julaften, men heller ikke tvingt de til å spise pinnekjøtt.. [;)] må nok smake litt hvert år om hun ikke liker det, til slutt liker hun det [:D] Tilbehør som pølser og kålerabi stappe hadde det nok blitt [;)]

Back
Topp