Eteriske oljer

MammaIda90

Forelsket i forumet
Hei.

Jeg har begynt å tenke litt rundt fødsel nå, og ønsker i utgangspunktet ikke å bruke medisinsk smertelindring (tar hvis "jeg må", ikke noe problem!). På KK har de heller ikke lystgass, så tankene mine begynte å surre til hva jeg kunne bruke i stedet for. Oljer tenkte jeg. Noen til avslapning (typ lavendel eller kamomille) og noe til kampmodus (for eksempel eukalyptus.). Jeg tenker at dette må være bedre enn lystgass/andre midler sånn ved første tanke, men jeg lurer på om noen her inne har erfaring med å bruke oljer under fødsel? Jeg tenker primært på å blande det ut i vann og ha på kluter i ansiktet/inhalere duften :p :)
 
Jeg har bestilt 2-3 oljer fra iHerb nå. Tenkte å blande de i base olje og så kan mannen masere meg underveis.
Det er lystgass på sykehuset her, så kan ikke brenne oljen. Det tenker jeg å gjøre hjemme.
Har ikke erfaring med eteriske oljer, så det blir spennende å se om det hjelper :)
 
Min peppermynteolje blir også med :) og så ingefærolje i tilfelle jeg blir kvalm/uggen. Sist jeg fødte var jeg ikke så inni disse greiene så har ingen erfaring med bruk under fødsel. Jeg smører rett på kroppen. Peppermynteolje på det tredje øyet, kanskje litt på brystet for å åpne opp for pusten, på solar plexus og i nakken. Peppermynteolje under nesen om det blir bruk for den. Lavendeloljen kan du ta lett i håret på bakhodet feks. Dette er om du ikke vil ligge med kluter osv (ting endrer seg fort når man føder :p:p)
 
Back
Topp