Et veldig dumt spm!? :-/

*baby.i.magen*

Flørter med forumet

Jeg skal ut å reise..

Så det jeg egentlig lurte på var om det er noen fare for hun i magen å gå igjennom den røntgen greia på flyplassen?? :p

Tenker du på den som gir utslag om du har på deg belte for eksempel?
Denne er ufarlig, men hvis du er redd er det bare å opplyse om at du er gravid, så vil nok personalet ha fått opplæring i hvordan ting gjøres i de tilfeller

På gardermoen gikk jeg gjennom den røntgen greia, men når vi skulle hjem fra Rhodos stoppet hun ene vakta meg og sa jeg ikke kunne gå gjennom. Ble heller sjekket med sånn de drar over kroppen. Ta og opplys om graviditeten så vet de nok hva de skal gjøre:)

Men nå går man vel ikke gjennom røntgenaparatet på flyplasser. Det er det bagasjen som gjør. Personer går vel gjennom en metalldetektor. Eller er jeg heeeeelt på bærtur her?

Det der har jeg også tenkt på faktisk! Men er vel en metall detektor ja? Ikke røntkenapparat?

hehe, du har nok rett i det ;) 

*lykkeligst* skrev:
Men nå går man vel ikke gjennom røntgenaparatet på flyplasser. Det er det bagasjen som gjør. Personer går vel gjennom en metalldetektor. Eller er jeg heeeeelt på bærtur her?

hehe, du har nok rett i det ;) 

*lykkeligst* skrev:

Nei, det er ikke farlig. Det er et kort øyeblikks stråling hvorav mesteparten absorberes av ditt eget vev, og dermed trenger det ikke inn til fosteret. I et fly i lufta utsettes du for mer intens stråling, bare så det er sagt, fordi denne er sterkere høyt oppe i atmosfæren - uten at det er ansett som skadelig. Det tas forbehold for gravide som jobber i fly og på flyplasser, fordi disse utsettes for strålingen hyppig og over tid.

Jeg jobba inne på flysiden på Gardermoen halve svangerskapet og gikk gjennom kontrollen opptil flere ganger om dagen, akkurat som alle de andre gravide som jobber på flyplass. Så det er ingen fare :)

Back
Topp