Et vanvittig press!!

fruluna

Forumet er livet
Regner med at det sikkert ikke bare er meg, men jeg trenger å bli litt beroliget her..

Begynte å merke vondt i skambeinet/venusberget ved juletider, og babyen har ligget med hodet ned lenge.
Jordmor har sagt at hun ligger godt nedi bekkenet, men på siste kontroll i forrige uke var ikke hodet festet.

De siste dagene har jeg hatt mye kynnere som har vært vonde. Og fått et vanvittig press i underlivet. Føler meg helt mørbanka der nede.
Som om noen skulle ha slått meg skikkelig i skambeinet liksom. Dælja løs med et balltre eller noe.. Klarer nesten ikke gå, reise meg opp fra stolen, eller få beina fra hverandre..
Har normalt en ganske høy smerteterskel tror jeg, men hvis dette skal være sånn i flere uker til.. [:(] [:(]

Samboer er så bekymret da, og vil jeg skal høre med jordmor. Men er greit å høre med dere først: Er det sånn hos dere også??

Æsj da, men vet du det kan høres ut som skikkelig bekkenløsning også, desverre[:(]

Jeg har nok ikke så vondt, men jeg har et sinnsykt press nedover og noen ganger når jeg går eller står må jeg stoppe helt opp for det kjennes ut som alt bare skal komme ut, ikke noe behagelig, og det stikker og jeg begynner også å bli rimelig lei kynnerene.... huff huff, bra det ikke er lenge igjen nå.

Men er du veldig bekymret så ville jeg tatt kontakt med jordmor[:)]

*trøsteklem*

høres veldig kjendt ut.. og de er hos meg pgs bekkenløssning.. de er helt for jævlig.. ja de er som du sier, kjennes ut som om noen har dælja løs med et ball tre rett på skambeinet og i selve muskelen\beina i musa!!
jævli vondt!!
[:@]
sliter også med periodevis mye kynnere.. tror nok ikke presset av ungen kommer til å bli mindre nå etterhvert som han vokser og blir større.. !!
sliter også til tider med å gå.. kjenner ut som om lillegutt skal komme ut kå tid som helst når jeg har de verste smertene.. ganske ekkel følese.. men var hos jordmora mi igår og hun sa de var helt normalt , og at de kom av bekkenløsnig!!
har du vondt andre steder i rygge ?? bena ?+

Ja jeg har bekkenløsning da.. Glemte å skrive det kanskje [&:]
Kanskje det er det som gjør det da... [8|]

ja tror ikke du trenger være redd de er noe annet.,!! fysioterapauten min sa også at de var bekkenløsninga som gjorde de..
men de er like jævla alikavel!!
begynner du også å bli lei?? merker jeg er veldig utålmodig!!
var hos jordmora igår.. hun sa at babyen kjendtes stor ut, og at kansje den første terminen min var riktig, de er den 12 februar.. så d e er gjo lov å håpoe at den kommer snart.. men fikk noia når hun sa den var stoor.. lurer på hvordan de kan vite de bare med å kjenne utvendiog på magen!! [:D]

Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver, men jeg får det helst om kvelden. Har ikke bekkenløsning heller så jeg tror ikke det kommer av det. Da jeg beskrev det for jordmora mi sa hun at det var babyen som presset seg ned. Hodet er festet her men babyen trykker fremdeles nedover. Hun sa også at etter en dag på farten og beina ville en kjenne trykket godt når en satt seg ned og slappet av.

Vondt gjør det iallefall [:'(]!

Har mye av det samme jeg også. Blir enda værre hvis jeg leer meg for mye.
I tillegg gjør det vondt på innsiden av bena, litt nedover låra liksom. Gjør det litt vanskelig å gå[&:]

Hei på du[:)]
Har noe som likner veldig på det du forteller...
Det er et slikt sinnsykt press nedover og i blandt kan det kjennes ut som om babyen har en strikkepinne som h*n stikker med nedover...ikke godt..å så presser det på skambeinet,kommer sånn plutselig å da må jeg bare stoppe helt opp,klarer ikke å bevege meg når det kommer,hehe ser sikkert ganske festlig ut til tider[:)]
Sa nå alt dette til jordmor i dag og hun sa at det va så vanlig og at det bare var barnet som lå og presset seg nedover[:)]
Så da satser jeg på at det er det...men hvist du er skikkelig bekymret så ring jordmor og snakk med henne[:D]

Takk for gode svar jenter!
Godt å høre at jeg ikke er alene da.. Eller godt og godt.. Unner vel ingen akkurat den smerten, for gud så vondt det er..
Men da slår jeg meg til ro at det er en kombinasjon av bekkenløsningen og babyen som presser nedover jeg da.. [:)]

Får bare håpe at hun kommer snart. så jeg ikke bli terrorisert med dette i flere uker til [8|]

Symfyse smerter heter dette, og det kommer med bekkenløsningen.. Har det selv, og vet at det er helt for j.......[&:]

Back
Topp