Et vanskelig valg

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Vi er på vei for å levere pappa på et alders hjem..... Fy faen og vondt det gjør. Jeg er sliten etter disse dagene som "varnevakt" og i morgen må jeg på jobb. Har spurt all familie om de kan ta han, men de fleste jobber. Jeg føler meg som en mega dårlig datter.

Angrer så at jeg sa ja til dette, men jeg vet jo at han ikke kan være alene hjemme i morra! Jeg vet også at mamma vil føle at det er lettere å ta det med ro hvis "problemet" ikke er lagt over på meg, men dette er vondt. Og jeg vet at det ikke er for alltid, men det føles som om det er et steg inn i en ny tid. Det er en bekreftelse på at pappa er syk. Det blir liksom så ekte så reelt....

Sporty måtte bare lufte meg litt...

Huff, det høres ikke lett ut :( Forhåpentligvis så har han det godt der den tiden han er der - og dere andre kan slappe av og vite han har tilsyn når dere ikke har mulighet! Sender mange varme tanker <3

Tusen takk, etter tre dager med ham er vi slitne - forstår godt at dette har gjort mamma syk ja...

Forstår det er tungt, ja... I hvert fall midt oppi alt dette, men det er jo å prøve å tenke at han blir jo uansett passet godt på, og er utenfor fare osv... Så får du mer tid til deg og dine, og din mor...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Da er pappa levert på Hjemmet og det er ganske vemodig- det blir virkelig å ekte så reelt- hvor dårlig han egentlig er.
Jeg ringte mamma etterpå å fortalte det og det eneste hun sa var; Tusen takk! Jeg bare griner nå, Pappan min er liksom på vei bort fra oss.... Dette med demens er virkelig ikke morro, han dør liksom hen rett foran øynene våre...

Jeg savner den han var...

Huff, ikke noe lett. . Er som du skriver mer virkelig nå... Men er nok d beste for dere alle. .. synes du er tøff og mega flink:)

Huff. Ikke noe kjekt dette nei. Men du må absolutt ikke føle deg som en dårlig datter. Er svært få som kan ta seg av sine aler nærmeste i en slik situasjon. Du må tenke på deg og din mor. Hun hadde nok ikke hatt det godt med seg selv om hun hadde vist at du hadde måtte gjøre alt alene.
Fortsatt god bedring til mammaen din.

Huff, det hørtes ikke noe godt ut, men det måtte jo gjøres. Hvis mammaen din skal få konsentrert seg om å bli frisk, må noen andre ta seg av pappaen din. Det kan jo ikke familien gjøre når alle er i jobb, slik er det bare. Nå har han i hvert fall folk rundt seg hele tiden som passer på han, så når dere er på besøk er dere kun familie og ikke pleiere. Nå kan dere stå for kosen (i mangel av et bedre ord), mens pleierne tar seg av arbeidet.

Sender deg bare alle gode tanker og en klem!

Huffa meg, ikke noen god dag for deg nei :(
Sender deg mange gode klemmer

Tusen takk jenter! Takk for alle støttende ord det varmer.

Uff, det er en forferdelig sykdom. Har selv opplevd det i nærmeste familie og vet hvor utmattende det kan være for alle rundt. Du er en veldig god datter med mye omsorg for foreldrene dine. Det virker som om du gjør alt det du kan. Håper mammaen din blir bedre snart, og masse lykke til :) Klemmer

Vi er på vei for å levere pappa på et alders hjem..... Fy faen og vondt det gjør. Jeg er sliten etter disse dagene som "varnevakt" og i morgen må jeg på jobb. Har spurt all familie om de kan ta han, men de fleste jobber. Jeg føler meg som en mega dårlig datter.

Angrer så at jeg sa ja til dette, men jeg vet jo at han ikke kan være alene hjemme i morra! Jeg vet også at mamma vil føle at det er lettere å ta det med ro hvis "problemet" ikke er lagt over på meg, men dette er vondt. Og jeg vet at det ikke er for alltid, men det føles som om det er et steg inn i en ny tid. Det er en bekreftelse på at pappa er syk. Det blir liksom så ekte så reelt....

Sporty måtte bare lufte meg litt...
Hvordan går det med foreldrene dine?

Back
Topp