Et teit spørsmål ang frukt/grønt

Love4two

Forumet er livet
Jeg har lest at det er viktlig å vaske frukt og grønnsaker godt når en er gravid, men hva er å vaske godt? Har alltid skyldt frukt og grønt før jeg har spist det, men nå kjenner jeg at dette har blitt et litte stressmoment. Kan noen beroligge meg?
 
jeg skyller dem akkurat som jeg gjorde før. Lar kanskje vannet renne litt lengre, men....
Ser jeg at de er "skitne" så skrubber jeg kanskje litt ekstra godt.

Tror egentlig du bare skal stresse ned. Det sa legen til meg. Var man normalt nøye så var det nok.
 
Jeg bare skyller det, jeg....skyller salat slik at det ikke er noen rare flekker på den, tar bort det som ikke kan skylles....Tror da det må være greit... Spiste rullekebab i dag; håper de hadde skyt salaten godt først......[8|]
 
Ja det er en annen ting, når en spiser mat ute så vet en jo aldri. Vi liker å spise mat ute i ny og ne, og da håper en jo at grønsakene og kjøttet er riktig tilberedt. Ut i fra det dere sier så er det jeg allerede gjør godt nok så da skal jeg stresse litt ned [:)]@
Tusen takk[:D]
 
Ja, man må bare stole på at de er nøye.
Man kan ikke gardere seg mot alt, og jeg tror nok det beste er å ikke for hysterisk.

Da jeg var på ferie i usa var jeg endel kvalm, og det eneste jeg klarte å spise var salat, og da måtte jeg bare stole på dem.
Gikk ikke akkurat på de verste utestedene (type campingvogn på fredagkveld på karl johan), men så det heller litt an.

Er du bekymret snakk med en jordmor.
 
Takk skal du ha [:)]
Fint å få en bekreftelse på at jeg ikke trenger å bli helt hysterisk av dette [:D][:D]
 
Her er en OK link til mat som bør spises moderat, hva som bør styres unna og hva som er mycket bra [:)]


http://www.mozon.no/kvinnehelse/graviditet/spis_trygt_med_barn_i_magen
 
Back
Topp