et spm

Casc

Andre møte med forumet
Er det noen som har klart å slutte å røyke dem som har røyket? etter dem fikk vite at dem de venter barn?

Jeg slutta på dagen [:D] (det vil si jeg tok min siste røyk for å roe meg ned etter at jeg fant ut at jeg var gravid.. Og siden da... No more)

Og jeg hadde da røyka i 8 år! Og ganske heavy,
fort over en 20 pakkning om dagen de siste tre-fire årende.

Så jeg er stolt av meg selv [:)] Alt for bebbis [:)]

Jepp, slutta i uke 8[;)]

Nei jeg har ikke klart å slutte, men har trappet ned en god del..... 

Slutta på dagen[:)] Og det har gått kjempefint!! Nå tåler jeg ikke røykelukt!![:'(] Sambo må ut og vekk fra inngangspartiet til huset når han skal røyke,slik at røyken forsvinner litt fra klærene før han kommer inn igjen[:D](han er ikke alltid like flink til å gå vekk, men da bare skriker jeg litt til han, så flytter han seg fort[:@]) hehe..

ORIGINAL: Eufemia

Nei jeg har ikke klart å slutte, men har trappet ned en god del..... 

Må nok sign denne ja[8D]

Slutta da jeg tok testen jeg også[:D]
Klarer ikke ¨å røyke for lille babyen sin skyld, selv om jeg fortsatt tenker på det hver dag, og drømmer om å røyke på natta, hehe[:D]

Jeg klarte ikke slutte med storesøster, prøvde hele tiden, men fikk det ikke til.hadde då røyket i nesten 9-10 år.. Reduserte kraftig da. Slutta den dagen snuppa kom ut, det bare skjedde av seg selv, og har ikke røyket en røyk etter det, det er nå 2,5 år siden!!

Det rare er at jeg prøvde såå hardt når jeg gikk gravid, men ble bare skikkelig deppa og utav meg selv, stressa og laget mye uro for gravidkroppen min, men den dagen hun kom skjedde det av seg selv. For da tenkte jeg ikke såå kraftig på det at jeg plaget meg selv..

Kanskje noe å tenke på hvis en stresser med det, at en skal prøve å ta det på en litt mer avslappet måte..

Lykke til med røykeslutt iallefall!!
Er deilig å bli kvitt byrden etter såå mange år med penger ut vinduet!

slutta på dagen :)

Røykte og snuste. Sluttet noen dager etter positiv test[:D]

:) det er bra alle sammen. jeg har ikke klart det helt enda men får bare lyst på når jeg er stresset eller irritert ellers så er det ikke så godt lenger, men jeg blir flinkere for hver dag. når jeg gikk med første jenta slutta jeg å røyke når jeg var 4 mnd ca når jeg så henne første gang på UL, da gikk det opp for meg.. kanskje det skjer denne gangen å :) *håper*

Slutta neeesten på dagen [;)] Men var kjempeheldig, var så kvalm og dårlig at røyk ikke fristet i det hele!!!

Jeg slutta for 3 uker siden. Noen kan vel synes jeg røyket for langt ut i svangerskapet, men jeg er kjempestolt over meg selv for at jeg i det hele tatt har klart det![:D] Har ikke hadd lyst på røyk i ettertid.

Hjelper det ikke å lese litt om hva man risikerer å påføre barnet om man røyker?
(det er vel bare å søke på nett) -også minne seg selv om det om man skulle få lyst på en røyk?

Ble tilbudt et glass vin i dag fra en som vet jeg er gravid (" for det skader jo ikke med ett lite glass"), men leste i en blad like etterpå at 1% av fostere av foreldre som drikker under svangerskapet blir skadet av det. Og det kan være skader som lese og skrivevansker (det tror jeg gjelder røyking også - det med lese og skrivevansker) -det er jo sikkert andre ting også,da. Så er det kanskje lett å tenke at " det er jo ikke det verste", men kjenner man noen som har slitt med det, er det ikke så enkelt for de...Og det ønsker jeg ikke å risikere at barnet mitt får.

Vet ikke om det hjalp. Det er ikke alltid så dumt å bli styrt av samvittigheten sin (selv om det ikke alltid er noen god følelse)...

Fikk vite ca 13 Januar mener jeg å huske.. tok en røyk etter jeg sa det til min mor den 14 og siste på jobben den 15.. ga meg selv to dager å komme over sjokket og hadde da tatt tilsammen 3 tester :-P og har ikke røykt siden..=) Røykt i nesten 8 år før dette). Nå drømmer jeg at jeg røyker og det får holde med det hehe =)

Jess, slutta på sekundet![;)][;)][;)]

Jeg fant ut at jeg var gravid ca i uke 4. Hadde 4 røyk igjen i pakka og tok en i døgnet til det var tomt... egentlig litt skuffa over meg selv at jeg ikke bare slutta på dagen som jeg hadde bestemt meg for, men er jo bare snakk om 4 sigaretter da.... Hadde røyka i 7år og oppimot 20 om dagen så er helt klart stolt av meg selv nå...
Klarer ikke røyklukt lenger jeg heller... var med på et vors igår hvor de røyka inne og det var ikke akkurat så digg heller... ska aldri være i rom som folk sitter å røyker i igjen...

Slutta like etter at jeg fant ut at jeg var gravid [:)] Men må ærlig innrømme at jeg har kjempelyst på en røyk [8D]

Back
Topp