et spm til...

Alias

Gift med forumet
Er det noen som vet hvordan solarium kan påvirke barnet??kan man benytte seg av solarium tidli i svangerskapet??prøver å finne det ut men neida...ser ikke noe av det jeg..hoff jeg er så kvalm...[:o] kan noen svare meg kanskje??på forhånd takk..

*frøet vårt er bare 3 uker gammelt*

Hvis du trykker på søk helt øverst på siden, og skriver inn solarium under søkebegrep, så får du opp alt det som har blitt sagt om solarium her tidligere, håper du finner ut av det.

har lest en plass at solarium er skadelig for fosteret, tror det var pga uv-stråler. Det sto at dersom man planla graviditet eller var tidlig i svangerskapet skulle man ikke ta sol. Leste det fordi jeg skal til syden om 1 1/2 uke, og skulle gjerne hatt litt farge på kroppen først! Men det blir nok spray-tan på meg denne gangen!

kan ta solarium med måte og legg et håndkle over magen når du gjør det[:)] kanskje det er noen andre som vet litt mer og du får bedre råd enn av meg[:D] lykke til videre i svangerskapet[;)]

JEG fikk opplyst at jeg bare kunne ta meg noen solariumstimer :) Dette skaldet ikke den lille hvis jeg la et håndkle over magen, eller bare ikke solte meg så lenge.

Jeg ringte alle mulige mennesker, men der jeg fikk mest info og hjelp var faktisk av en hudlege som kunne mest om stråler :)
Men så klart, altfor mye sol er skadelig uansett...

Så 20 minutter i solsenga er ikke skadelig?

DET JEG FIKK HØRE DA JEG GIKK GRAVID FOR 3 ÅR SIDEN, VAR AT SOLARIUM IKKE VAR SKADELIG FOR FOSTERET, MEN JEG MÅTTE PASSE PÅ AT JEG IKKE BLE OVEROPPHETET[8D]. SELV OM DE FLESTE SOLARIER ER UTSTYRT MED GODE VIFTER, KAN DET VÆRE GANSKE UBEHAGELIG Å LIGGE STRAK UT PÅ DE HARDE SENGENE[&:] SPESIELT HVIS DU ER KOMMET GODT UT I SVANGERSKAPET OG UNGEN LIGGER OG PRESSER PÅ PULSÅREN I RYGGEN[&:] HVIS DU ØNSKER Å SE LITT BRUN Å FRESH UT MENS DU GÅR GRAVID, KAN DU JO BRUKE SELVBRUNINGSKREM. FUNKER KJEMPEBRA OG ER HELT USKADELIG, BÅDE FOR DEG OG BARNET[:)]

[:D]

Du kan ta like mye solarium nå som om du ikke var gravid..
Så lenge du ikke blir overopphetet..
Strålene i solariumet går bare "ned" i det øverste hudlaget..
Så det er ingen fare....

Back
Topp