Et spm til dere som har vært gjennom IVF/ICSI tidligere - trenger mange svar!

MissSunshine

Betatt av forumet
Vi skal snart igang med 1. IVF nå. Saken er den at jeg har 1 og kanskje 2 ferieuker som skal taes i løpet av våren. Jeg står relativt fritt i forhold til når jeg tar den/disse.

Så til saken: Dere som har vært igjennom dette før; Dersom dere kunne hatt ferie en eller annen gang i løpet av prosessen, når hadde det blitt? Når føler dere at det hadde vært godt å kunne være hjemme og slippe å tenke på jobb?

Dette er veldig vanskelig å svare på, det kommer helt ann på hva du reagerer på, men jeg vil vel egentlig ha tatt noen dager etter insettingen, bare for å stresse ned og bare tenke på seg selv uten forpliktelser.

har en litt stressende jobb til tider, så hadde ønsket å være hjemme i rugetiden her....

Endel stress på jobben min også, så har vært inne på tanken om ferie i rugeperioden ja.. Men så tenker jeg jo at hvis jeg får bivirkninger av spray eller sprøyte, så hadde det kanskje vært greit med litt tidligere ferie...

Jeg hadde ferie før behandlingen. Følte at jeg var uthvilt og klar. Valgte å jobbe som vanlig etter behandlingen. Klarte ikke tanken på å sitte hjemme og tenke. Skulle gjerne ha vært hjemme i kvalmeperioden, men jeg var i full jobb til uke 33, da fikk jeg sf.

ORIGINAL: MissSunshine

Endel stress på jobben min også, så har vært inne på tanken om ferie i rugeperioden ja.. Men så tenker jeg jo at hvis jeg får bivirkninger av spray eller sprøyte, så hadde det kanskje vært greit med litt tidligere ferie...

Får du bivirkninger, så kan du bli sykemeldt, det er jeg... Hadde jeg hatt mulighet, så hadde jeg hatt ferie i rugetiden[:)]

jeg er i jobb i rugetiden...blir man dårlig tar jeg sykmelding og sparer ferien.. jeg har valgt å ha litt ferie i sommer og 2uker før permisjonen,håper på pos test...blir jeg sykmeldt når jeg skal ha de siste 2 ukene så kan man få flyttet ferien til året etter,det hadde jo vært knall da,så kan man være hjemme m babyen;)

Back
Topp