Et spm til - dere som har lagt downlights

SillyDilly

Forumet er livet
For 6 downlights - de dyreste (husker ikke hva de heter jeg, men noe som gjør at lyset ikke ser gult ut) og dere som har brukt elektrikker - hvor mye betalte dere for lysene og jobben? HAr en som har gjort det her litt billigere, og lurer bare på hvor mye det hadde kostet? - sånn i tilfelle vi blir litt lurt [8D] Haha

Gult lys er bare fra pæren som blir brukt, du kan få alle slags spotter i alle slags farger nå til dags;)

Prisen kommer helt an på:

-Type spotter (led, 12v, 230v) og merket på spottene. Om det er noe junk eller skikkelig vare levert fra elgrosisst. Og spottkasser og annet utstyr som trengs..

-Tilkomsten, om det er lett og legge opp, eller om det er bjelker osv i veien

-Timeprisen til elektriker. Den varierer fra by til by. Vi har vel ca 500 + moms tror jeg.

Og flere faktorer.. Kan jeg spørre hvilken pris dere har fått? Husk og få samsvarserklæring også da.. Tilfelle noe skulle skje..

ORIGINAL: [Malin]

Gult lys er bare fra pæren som blir brukt, du kan få alle slags spotter i alle slags farger nå til dags;)

Prisen kommer helt an på:

-Type spotter (led, 12v, 230v) og merket på spottene. Om det er noe junk eller skikkelig vare levert fra elgrosisst. Og spottkasser og annet utstyr som trengs..

-Tilkomsten, om det er lett og legge opp, eller om det er bjelker osv i veien

-Timeprisen til elektriker. Den varierer fra by til by. Vi har vel ca 500 + moms tror jeg.

Og flere faktorer.. Kan jeg spørre hvilken pris dere har fått? Husk og få samsvarserklæring også da.. Tilfelle noe skulle skje..

Det er en vi kjenner!

Hadde murtak, og lektet ned taket.

12v så brukte ikke spottkasser, de var fra grossisten? Eller ja - hehe lite peil og dimmer. Han la opp sånne "rør" plastiskksaker i taket, så la snekker taket så borret elektrikker hull til lysene og satte de opp - vi betalte da 4700kr for 6 spottere

Hva mener du med noe som ikke ser gult ut? Er det LED dere har? Ca. 7500 ink. mva. ville det kommet på i vårt område.
Har dere fått papirer på jobben? Hvis dere får kontroll av anlegget så kreves det dokumentasjon på arbeidet som er utført.

Her kreves det såvidt jeg vet 5 sikre på alt som gjøres, samsvarserklæring er kun godt nok om man har utskiftet produkt mot produkt eller utført feilsøking.

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Hva mener du med noe som ikke ser gult ut? Er det LED dere har? Ca. 7500 ink. mva. ville det kommet på i vårt område.
Har dere fått papirer på jobben? Hvis dere får kontroll av anlegget så kreves det dokumentasjon på arbeidet som er utført.

Her kreves det såvidt jeg vet 5 sikre på alt som gjøres, samsvarserklæring er kun godt nok om man har byttet produkt mot produkt.

Det er gjort lovlig - vet ikke helt hva vi trenger og ikke trenger, men pga murtak osv så er det litt andre regler, men uansett of topic - er 12v vi har - det er det eneste jeg vet[8D][8D]

Vi hadde et firma til å fikse downlights på terrassen og kjøkkenet.. 6 stk på terrassen og 3 i taket på kjøkkenet + noen kontakter her og der. De fakturerte kun 1 time (for å få det godkjent med erklæring) på jobben fordi vi kjenner elektrikeren, men fikk en regning på den nette sum av 13.000 for utstyret.

Da er nok prisen noe lavere, LED er litt dyrere.

Siden du sier du ikke har peiling så tenkte jeg det var greit å si i fra at dere å ha dokumentasjon på arbeidet(uansett om personen har aldri så mye lov til å sette opp utstyret så må arbeidet dokumenteres).

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Da er nok prisen noe lavere, LED er litt dyrere.

Siden du sier du ikke har peiling så tenkte jeg det var greit å si i fra at dere å ha dokumentasjon på arbeidet(uansett om personen har aldri så mye lov til å sette opp utstyret så må arbeidet dokumenteres).

Hm ok! Nei vet ikke sambis som ordner med sånn[8D] Hehe! Jeg er ikke så god på alt sånn, går helt i surr, har nok med å surre rundt som gravid![8D][:D]

Har en kompis som er elektriker, mins han har sagt at det koster rundt 1000 kr spotten. Her har sambo lov til å gjøre det selv, så vi har spart mye penger, har litt over 50 spotter i 1 etg. [;)]

ORIGINAL: schnuppaluppa

Har en kompis som er elektriker, mins han har sagt at det koster rundt 1000 kr spotten. Her har sambo lov til å gjøre det selv, så vi har spart mye penger, har litt over 50 spotter i 1 etg. [;)]

Ok, da hadde det kostet ca 6000 kr da? Så sparte vell 1300 eller noe? Skal muligens bruke denne personen til noe annet også, men vil vite hvor mye han tok ca for arbeidet i forhold til andre

"Gratis" [:)] Sambo er elektriker. Men det er jaffal dyyyyyrt til vanlig....

Back
Topp