Et spm om spinalbedøvelse/epidural

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Hvis jeg ender opp med keisersnitt blir det første gang jeg må ta sånn spinalbedøvelse. Gruer meg veldig for det isåfall, hørt den er forferdelig vond. ER den det?

Og annet spm er: hvor lenge kjenner man ikke beina sine i ettertid? Tar det lang tid før bedøvelsen går ut? Virker så skummelt.

Husker ikke at det var så smertefult men litt ubehagelig. Bare prøv å slapp av og ikke spenn kroppen:-)
Jeg syns det var en litt arti opplevele med spinalbedøvelse:-p kjenner at de holder på, men ikke noe smerte, helt rart:-p
De hadde satt bittelitt for lite hoss meg, så bedøvelsen begynte å gå ut når de sydde, men da sa jeg bare fra så fikk jeg morfin. Dvs føttene rørte jeg på med en gang etterpå:-)
Ikke tenk for mye på smertene:-) alle opplever det forskjellig:-) lykke til:-)

Takk for at du svarte meg :-) så greit å vite litt :-) lurte på om det tok maaange timer før man kjente noe igjen.. godt å høre det går raskere enn som så.

Spinalbedøvelse? Er det d samme som epidural? En får vel en helt annen bedøvelse v et ks? Jeg hadde epidural, kjente jo beina på vanlig måte og riene kjente jeg også godt...

Spinal og epidural e to forskjellige ting! Det et med kor i ryggen dei legge bedøvelsen! Med epidural kjenner du beina dine og kan vere oppe, mens med spinal er du heilt bedøvd og kan ikkje vere oppe!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk spinalbedøvelse ved en operasjon i beinet. Grudde meg sykt til de skulle sette den i ryggen, men må si at det var virkelig bortkastet. De satte først noe bedøvelse før selve spinalbedøvelsen ble satt. Merket ingenting spesielt. Kanskje som en vanlig vaksine eller no. Litt trykk, men ikke vondt.
Før den operasjonen tenkte jeg alltid at jeg aldri i livet skulle ha epidural for det måtte jo være så vondt med sprøyte i ryggen. Men etter operasjonen så utelukker jeg ikke epidural, altså.

Epidural e i allefall ikkje vondt. Men litt ubehagelig e da å få satt den:-) versta e å sitta i ro gjennom riene:-P

Kjente ikke at de satte spinal, så ingenting grue seg til! :) Fikk spinalhodepine etterpå da, det var noe herk!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg grua meg veldig til ks sist pga.spinalen, men det var virkelig bortkasta energi...merka såvidt at han stakk og hadde ingen problemer etterpå :)

Hvis jeg ender opp med keisersnitt blir det første gang jeg må ta sånn spinalbedøvelse. Gruer meg veldig for det isåfall, hørt den er forferdelig vond. ER den det?

Og annet spm er: hvor lenge kjenner man ikke beina sine i ettertid? Tar det lang tid før bedøvelsen går ut? Virker så skummelt.

Jeg tok epidural under min første fødsel, og det var helt forjævlig.. Så når jeg skulle ta planlagt keisersnitt med nummer 2, så gruet jeg meg noe helt sinnsykt til spinalbedøvelsen.

MEEEN, det gikk kjempe fint, det er jo ikke akkurat godt, men det var ikke vondt heller (og jeg er ei pingle altså) :P
Gikk veldig fint, var litt ubehagelig. :)

Skal nå ha mitt andre planlagte keisersnitt (selvvalgt), selv om jeg hater alt av nåler, kateter og det som er :P Men det går veldig veldig fint :)

Back
Topp