Et spm ang Reductil

Elisenmin

Gift med forumet
Jeg har lenge gått med noen kilo for mye (i ca 15 år)
Og begynner å bli skikkelig lei igrunn. Har prøvd det meste
og det meste har funka for så å komme snikende tilbake etter ei stønn.

Men...hvor "stor" må man være for å få Reductil? Mener å ha hørt at man
må ha en viss BMI eller noe slikt?
Eller kan alle som bærer på litt for mye få det?

Bmi på 30 eller mer setter de vel som krav.

Jeg ble ikke forespurt om BMI - men bare om jeg hadde hatt feberkramper eller lignende når jeg var liten.. Når jeg brukte de (som var i fjor) betalte jeg 400 kr sånn ca for 1 mnd mens 3 mnd eller noe er på 1200 kr..

ORIGINAL: CogJ

ORIGINAL: Krølla82

hvis man har 29, må man legge på seg til 30 da?[8|] hvor mye koste det?

Legg litt bly i skoene før du går på vekta[:D][:D][:D]

Oki....takk for svar[:)]

ORIGINAL: Lillemor89

Jeg har BMI på 27, og jeg fikk...Kostet 360kr for en mnd.

Virka de bra?
Og har det holdt seg slik i etterkant?

ORIGINAL: Krølla82

hvis man har 29, må man legge på seg til 30 da?[8|] hvor mye koste det?

Hehe...*knis* nei...du må nok ikke legge på deg til 30 da...[8D] de ser jo på helheten også da...men bmi på ca 30 da...[;)]

Mener det var 399 kr pr mnd jeg. Jeg gikk ikke på de så lenge, men skal begynne igjen til høsten tenkte jeg.

ORIGINAL: Elisenmin

Jeg har BMI på 27, og jeg fikk...Kostet 360kr for en mnd.

Virka de bra?
Og har det holdt seg slik i etterkant?

Har gått ned 6kilo på 20dager, med litt hjelp av situps da. Så ja, jeg synes de funket kjempe bra.
Er ikke ferdig med de enda, har ennå 8dager igjen. Håper det holder seg.
Får satse på at jeg har lagt om vanene med småspising og godterispising [:)] Skal ihvertfall gjøre mitt beste for å gå mere ned og holde meg nede når jeg er ferdig[:D]

haha, genialt[:D][:D] 

Noen som vet om mulige bivirkninger?[:)]

Er vell litt bivirkninger med de. Husker ikke helt nå.
Eneste jeg har merket er at jeg blir fort tørr i munnen, trenger mindre søvn (sover bare 4 timer om natta :O ) og kan glemme av at det er noe som heter mat. Heldigvis så må jeg lage frokost, middag og kvelds til 2åringen, ellers så hadde jeg vell glemt av hele kjøleskapet [8D]

Er vell litt bivirkninger med de. Husker ikke helt nå.
Eneste jeg har merket er at jeg blir fort tørr i munnen, trenger mindre søvn (sover bare 4 timer om natta :O ) og kan glemme av at det er noe som heter mat. Heldigvis så må jeg lage frokost, middag og kvelds til 2åringen, ellers så hadde jeg vell glemt av hele kjøleskapet [8D]

finnes det mat altså?[8|] hihi.. høres ut som "bra" bivirkninger.. er avhening av MINST 8 timer søvn, ellers blir jeg grinete[&:] hehe.. Ja, lurt å spise.. virker vel bedre da[:D]

Ja, finnes tydligvis noe som heter mat[8D] Ungen bruker å hyle etter det av og til, var sånn jeg fant ut at det finnes[8D][8D] Måtte også ha mye søvn tidligere. Men er jo ikke sikkert du får de samme bivirkningene [;)]

De ser vel mest på helheten tenker jeg, hvor lenge du har forsøkt vektreduksjon selv, og i noen tilfeller ser de vel også på stoffskiftet.
Men det er jo ikke værre enn å ta det opp med legen og spørre hva du kan gjøre.
Selvsagt har tablettene bedre virkning om man klarer å legge om kostholdet totalt (viktig å huske å spise da, for å holde kroppen i gang i det hele tatt..[8D]) og om man klarer å komme seg ut på tur!

ORIGINAL: Muppa

Flott du tok opp dette Elisenmin, jeg skal nemlig høre om jeg kan få dette av legen min. Men er litt nervøs. Vet ikke åssen det fungerer. Mååååå gå ned for å få IVF jeg da vettu [:'(]

Hvilken dose bruker du Lillemor89 ??????

Bra du syntes det da Muppa[:D]

Du får si ifra om du får disse tablettene da, så kanskje vi kan samkjøre og
holde motivasjonen oppe sammen?[;)]
Jeg må jo slutte å amme først da. Men det virker som han driver litt med det på
egen hånd nå. Så da er det jo ikke sikkert det tar så lang til.

Men...jeg vet ikke om jeg får lov å bruke reductil når jeg har diabetes....hmm? Noen
som vet?

Flott du tok opp dette Elisenmin, jeg skal nemlig høre om jeg kan få dette av legen min. Men er litt nervøs. Vet ikke åssen det fungerer. Mååååå gå ned for å få IVF jeg da vettu [:'(]

Men...jeg vet ikke om jeg får lov å bruke reductil når jeg har diabetes....hmm? Noen
som vet?

tror man kan ta det selv om man har diabetes ja. :)

ORIGINAL: TativiJenta.

som vet?

tror man kan ta det selv om man har diabetes ja. :)

Så bra da:)
Da har jeg kanskje en sjangs for å få det da muligens.

Hmm, vet noen har fått psyiske problemer, men om det hadde BARE med reductilen å gjøre vet jeg ikke helt sikkert.
Men har kopiert det som står om Reductil i felleskatalogen: Håper det er til hjelp[:D]

Bivirkninger: De fleste bivirkningene oppstår tidlig i behandlingen (de 4 første ukene) og avtar over tid i intensitet og frekvens. Generelt er bivirkningene ikke alvorlige, de fører ikke til at behandlingen må avbrytes, og de er reversible. Svært vanlige (?1/10): Gastrointestinale: Forstoppelse. Nevrologiske: Munntørrhet, insomni. Vanlige (?1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Kvalme, forverrede hemoroider. Hjerte/kar: Takykardi, palpitasjoner, økt blodtrykk/hypertensjon, vasodilatasjon (hetetokter). Hud: Svetting. Psykiske: Smaksforstyrrelser. Nevrologiske: Ørhet, parestesier, hodepine, angst. Etter markedsføring: Trombocytopeni, Henoch-Schönleins purpura. Atrieflimmer, paroksysmal supraventrikulær takykardi. Allergiske reaksjoner fra milde hudutslett og urticaria til angionevrotisk ødem og anafylaksi. Uro, depresjon, Kramper, forbigående forstyrrelser i korttidsminnet. Øyesykdommer, synsforstyrrelser. Diaré, brekninger, gastrointestinale blødninger. Alopesi, bloduttredelser, prikkblødninger hudutslett, urticaria, angionevrotisk ødem. Akutt interstitiell nefritt, mesangiokapillær glomerulonefritt, urinretensjon. Unormal ejakulasjon/orgasme, impotens, forstyrrelser i menstruasjonssyklus, metroragi. Reversibel økning i leverenzymer. Abstinenssymptomer som hodepine og økt appetitt.

Back
Topp