Et sp.mål til dere som har hatt LAP...og evt tette eggledere...

mysill

Betatt av forumet
Jeg vurderer å be om LAP  nå siden jeg ikke har hatt det enda...
Bare lurer litt..
Om det nå skulle vise seg at jeg da har tette eggledere....(begge eller en)
Hva gjør de da?
Kan de åpnes igjen?
Fjærnes de??

Jeg har tatt lap engang for mange år siden, men i av en annen grunn enn å sjekke eggledere da. Jeg plagdes en god del med smerter i underlivet, men det løste seg selv etter hvert da vi oppdaget at det var eggløsning jeg kjente sinnsykt godt...[:D] Men jeg fant jo ut etterhvert at jeg hadde en tett eggleder, da det hadde satt seg fast et embryo inne i den, så den måtte jeg operer bort for den var ødelagt. Jeg mener å ha hørt at de kan prøve å åpne eggledere som er tette, tror ikke de bare fjerner de iallefall.

Men er det ikke lettere å ta en kontrast ultralyd for å sjekke dette istedet for lap??? En lap er jo ikke akkurat så behagelig etterpå, men en sånn kontrast ultralyd er jo utført mye lettere og ikke så smertefullt etterpå....også slipper man narkose.

ORIGINAL: Sess1976

Jeg har tatt lap engang for mange år siden, men i av en annen grunn enn å sjekke eggledere da. Jeg plagdes en god del med smerter i underlivet, men det løste seg selv etter hvert da vi oppdaget at det var eggløsning jeg kjente sinnsykt godt...[:D] Men jeg fant jo ut etterhvert at jeg hadde en tett eggleder, da det hadde satt seg fast et embryo inne i den, så den måtte jeg operer bort for den var ødelagt. Jeg mener å ha hørt at de kan prøve å åpne eggledere som er tette, tror ikke de bare fjerner de iallefall.

Men er det ikke lettere å ta en kontrast ultralyd for å sjekke dette istedet for lap??? En lap er jo ikke akkurat så behagelig etterpå, men en sånn kontrast ultralyd er jo utført mye lettere og ikke så smertefullt etterpå....også slipper man narkose.

ja har tenkt på det...snakket med st.olav om lap i dag..
men det var jo ikke nødvendig siden vi allerede holder på med ivf...
men jeg vil så gjerne ha sjekka ut alt...i tilfelle det skulle være noe "galt" med meg liksom...
:S

Jeg har tatt det meste, og LAP er det eneste som kan fortelle deg om du har endomentrise. Ingen ting var feil med mine eggestokker.

ORIGINAL: twinanne

Jeg har tatt det meste, og LAP er det eneste som kan fortelle deg om du har endomentrise. Ingen ting var feil med mine eggestokker.

Det var eggledere, ikke eggstokker...[:D]

ORIGINAL: Sess1976

ORIGINAL: twinanne

Det var eggledere, ikke eggstokker...[:D]

Hm jeg mente å si at både egglederne og eggstokkene mine var bra, man sjekker jo ut begge dela da,og HSG tester jo bare ut om at egglederne ikke er tette. Og evnt endometrise kan dekke utgangen til egglederene fra eggstokkene. Endometrise kan også være andre plasser. Ellers så har de jo den samme blå veska (som de bruker når de tar HSG) her for å teste ut egglederne om de er tette[:D]

Back
Topp