Et spørsmål!

Ingeri

Elsker forumet
jentene i juni13
Hei alle sammen!

Er det noen som vet om det er en sammenheng mellom at de som har lange sykluser (30-60 dager) også tester positivt sent?Produserer de hcg senere?

Antakelig så har man eggløsning senere i syklusen, og derfor er syklusen lang.

Men man skal produsere hcg ca likt som de som har normale sykluser, altså ca 14 dager etter eggløsning om man er gravid.

Men noen produserer hcg senere enn andre, hva er årsaken til det?

Det aner jeg ikke [:)]

Siden eggløsningen skjer senere, fester egget seg senere. Da produseres hcg også senere. Men det er vanlig å få positiv test når mensen skulle ha vært der. Har sen EL selv.

ORIGINAL: barn2

Siden eggløsningen skjer senere, fester egget seg senere. Da produseres hcg også senere. Men det er vanlig å få positiv test når mensen skulle ha vært der. Har sen EL selv.

Så man kan da teste positivt senere dersom man har sen eggløsning?Når testet du positivt da?Hvor langt var du på vei?

Jeg vet ingenting om min eggløsning da, men forrige svangerskap testet jeg 3 ganger før jeg fikk positivt! Da var jeg 7 uker på vei ved første positive test. De to andre gangene har jeg testet positivt på mens-dagen....

kan sikkert variere litt?

ORIGINAL: Trikken

Jeg vet ingenting om min eggløsning da, men forrige svangerskap testet jeg 3 ganger før jeg fikk positivt! Da var jeg 7 uker på vei ved første positive test. De to andre gangene har jeg testet positivt på mens-dagen....

kan sikkert variere litt?

Ja det variere sikkert. Lurer bare på hva som kan påvirke hcg-produksjonen.

Dytter litt jeg![;)]

Jeg testet positiv i uke 5 med førstemann. Ble også forskjøvet nesten 2 uker bakover på termin. Har syklus på 30 dager, men har sen El. Ca uke 3 i syklusen

Back
Topp