Et spørsmål :)

x1xMiss.H

Flørter med forumet
Lurte på når det er normalt å legge på seg og få mage. Dette er første gang jeg er gravid.
Har hatt kjempematlyst de siste ukene, og ser idag at jeg har lagt på meg 3 kilo..

noen begynner tidlig å legge på seg....mens andre senere.... veldig forskjellig... men er nok veldig lurt å tenke seg om.... jeg la på meg 25 kg sist... *SKREKK* har klart å gå ned til sammen nesten 40 kg... så det skalikke skje igjenn nei... men men... er jo ikke så lett å styre,men skal gjøre mitt beste... gå turer å spise sunt, har jeg veldig lyst på noe digg, skal jeg prøve å spise frukt eller grønsaker....

Heey jeg svarte nettopp på din :) ja tror jeg må være litt forsiktig, hehe.
Men har fått litt dilla på jordbær da, det er jo bra! [;)]

jeg har fått dilla på melon...mmm... sist hadde jeg dilla på ostekake....[;)][:D] lite stas å slanke den vekk etterpå... var ikke verdt det... hehe.... sååå god var den ikke....[:)] ikke i ettertid iallefall...

hehehe, bra det er melon denne gangen da! :) :) sliter med mye halsbrann, så det demper matlysten litt!

Jeg har lagt på meg litt, men ikke gått opp noe særlig i kg..kanskje 1kg..

Jeg har tidligere kunnet spise hva som helst uten å legge på meg..Så blir spennende å se de kommende 7 mnd..!

Ja lurer på hvor mye det er normalt å legge på seg de tre første månedene.

Og når kommer magen mon tro?

Det finnes en skala/skjema for hvor mye/lite en skal/bør legge på seg i løpet av hvert trimester mener jeg det er.. Men er veldig individuelt!

Også veldig individuelt med magen, noen får det veldig tidlig, andre sent.. Så kommer det vel an på hvor mange som er inni magen også..[8D]

ok, skal se om jeg finne det skjemaet jeg, nå vil jeg bare lære og finne ut av alt som har med graviditeten å gjøre :) spennende tid fremover, gleder meg veldig, og håper alt går fint! Klem [;)]

åååå! tusen takk, da stemmer det litt på meg da hehe =)

Husk å spise regelmessige måltider samt mellom måltider og drikk masse vann da blir man ikke så sulten på noe godt innimellom maten. Puss tennene mellom hvert måltid, matrester i munnen kan faktisk gjøre oss sultne(gravid eller ei).

Frukt er jo ikke det verste man kan få dilla på, verre om det hadde vært sjokolade [;)]

Jeg må prøve å følge mine egne råd i hvert fall he he.

Takk for råd Prussiluskan! Vann kan jeg bli flinkere å drikke, eg er jo brusoholiker... hehe.

Jeg la på meg veldig ye veldig fort i det første svangerskapet mitt... Endte på 35 kg +++ og har enda ikke klart å gå ned alt... Så her skal jeg hvertfall jobbe hardt for å ikke gå opp så mye..

Jeg spiste jo alt jeg om over og da [:-][8D]

Back
Topp