et spørsmål til

bertelure

Forelsket i forumet
samboeren min skal sjekke sædkvaliteten bare for å se om han er ok, noen som vet åssen det foregår? må en på sykehus?hvor lang tid tar det før en får svar?

min mann har gjordt det, må få ein hennvisning frå din gynokolog, tok ca 3 uker før han kom til, og 3 uker før han fekk svar.
han måtte på ein klinikk for skjekking av sædkvalitet på majorstua, men finnes sikkert mangen.. LYKKE TIL!

okei. samboeren min skal til fastlegen, men da sender han han videre da.

ja det gjere han nok då, det var godt å få det gjordt , slippe den bekymringen iallefall[;)]

ja, det er sant. er noe med den bekymringa.. greit å få det ut av verden

På apoteket får du tak i tester for å sjekke sædkvaliteten.
Har sett det der...
Men er vel kanskje ikke like bra som å få det gjort hos legen..

MIN MANN FIKK SJEKKET SÆDKVLITETEN FOR 4 ÅR SIDEN, SOM ET LEDD I UTREDING OM INFERTILITET. [&:] HAN FIKK UTLEVERT EN KOPP, JA, MEN IKKE NOE MANNFOLKBLAD, NEI[&:]. DET MÅTTE HAN KJØPE SELV. OG ROMMET VAR ET VANLIG TOALETT[&:]. MAN FÅR KJØPT TESTER PÅ APOTEKET( OG NETTSIDENE BABYORNOT.SE OG BILLIGE-TESTER.COM). KAN IKKE TENKE MEG AT DE ER LIKE BRA SOM DE SOM BLIR UTFØRT HOS SPESIALISTER[8|]. DET ER IKKE BARE EN TING DE SJEKKER NÅR DE SJEKKER KVALITETEN. DE SJEKKER BL.A. ANNTALLET, SVØMMEDYKTIGHET M.M. MANNEN DIN MÅ NOK HENVISES AV LEGE. TAR IKKE SÅ LANG TID FØR INNKALLING, MEN DET TAR EN STUND FØR EN FÅR SVAR (3 UKER ELLER MER). VET IKKE OM DET ER MULIG BARE Å GÅ TIL LEGE FOR Å FÅ SJEKKET KVALITETEN. HVIS DERE HAR PROBLEMER MED Å BLI GRAVID, TROR JEG DU BLIR UNDERSØKT FØRST (GU OG OM DU HAR EL). ER DET OK, ER DET MANNENS TUR[8D]

Mannen min tok en slik test for 5-6 år siden, det var gynekologen min som henviste han. Gikk en tid så fikk han info og "kopp" fra sykehuset. Den skulle leveres på sykehuset på et bestemt tidspunkt, og måtte være helt fersk. Det er mulig han fikk gjøre det på den måten fordi vi ikke bodde så langt fra aykehuset. Måtte komme med den med en gang, og holde den kroppsnært så den ikke ble kald. De testet sædkvaliteten hans før de startet med utvidet utredning av meg.

Det der med rom med blader, filmer og slikt hadde også vi hørt om før vi skulle til prøverørsbefruktning. Virkeligheten i Tromsø var en langt annet! Han fikk koppen, og ble henvist til et toalett rett over gangen fra IVF-klinikken. I gangen gikk det stadig folk forbi. Ingen blader, nei. Men med hjelp fra meg, så....Et under at han fikk det til!![:D] Ingen romantisk unnfangelse av vår sønn, nei.

Lykke til med dere i alle fall! Tenk på alle oss som har fått hjelp, og ikke mist håpet!

Trivelig i Tromsø?[:D] Hvor mange forsøk måtte dere igjennom? Vi var der først i mars og så i august i fjor, så ved andre forsøk gikk det.

Vi var heldige, og slapp unna med den ene gangen. Ble gravid og fikk en sønn. Hadde avtale om å få forsøke en gang til for å få en til, skulle ta kontakt 3 mnd etter ammeslutt. Det var utrolig greit å vite at vi slapp å stå i kø igjen, og at vi faktisk fikk prøve igjen. Men nr.2 var på plass da gutten var 6-7mnd!!

Samboeren min skal inn å sjekke sædprøven sin nå om en uke.. Han fikk fastlegen sin til å sende henvisning. Fikk time på rikshospitalet, og det tok ikke så lang før vi fikk time..

Men vi fikk beskjed om at han måtte sjekke seg før de begynte på meg.. Siden vi har mer omfattende undersøkelser [&:]

Er i hvertfall utrolig deilig å være i gang med utredning [:D]

Lykke til [:D]

Back
Topp