Et spørsmål :P

Kriistin

Betatt av forumet
Skal man ta med urin når man skal til jordmor?:p Har to gutter på 2 år, men har glemt så å si alt allerede :P

Ja, jeg gjør det ja.

Okei :) Da tar jeg med :P Har vært på flere ul og sånt i dette svangerskapet, men første jordmor time :)

Jeg slenger meg på her med et spørsmål jeg også ;)

Hvordan bestilte du jordmortime? Tok du selv kontakt med sykehuset du har fått fødeplass og bestilte en time med en hvilken som helst jordmor, eller er det legen som fikser time med jordmor for deg?

Legen ordner med fødeplass og bestiller ultralyd (og tar blodprøver), jordmor må du ringe selv :-) Finner vanligvis nummeret på kommunens hjemmesider

Superhappy88 skrev:

Hvordan bestilte du jordmortime? Tok du selv kontakt med sykehuset du har fått fødeplass og bestilte en time med en hvilken som helst jordmor, eller er det legen som fikser time med jordmor for deg?

Ja man skal ha urinprøve med til jordmor.

Jeg ringte til tilhørende helsestasjon og fikk jordmortime der. Det er vel stort sett på helsestasjonen du hører til man går :)

Jeg går fast til gynokologen min gjennom svangerskapet, så var hun som fikset jordmor time til meg, er på samme plass som gynokologen har kontor :) Men tror man bare kan ringe helsestasjoen ja :) Og ja, ta med urin :) 

Jeg ringte helsestasjonen selv for å få jordmortime. Og, ja man har med urin der også. :)

super-prøver skrev:
Fikk også beskjed om å ta med urin:)

sign :)

Back
Topp