Et spørsmål om Vitaminer.....

Dorothy_1

Gift med forumet
Jeg har spist B - Vitaminer I mange år, Og legen sah at Jeg bare skulle fortsette med di forskjellige vitaminene som Jeg fortalte at ble spist.
Men da vi var og handlet en dag, Hadde di fått en ny type embalasje på B - Vitaminene.
Jeg leste litt utenpå den, Og det stod: Gjelder I Danmark: Bør unngås av Gravide (Eller noe Sånt)
Men på den vanlige embalasjen var det skrevet null om dette.....
Er det noen som vet om hvorfor dette gjelder kun I Danmark??????
Hmmz....

Kanskje en ide å spørre på apoteket?

Dette var på en matbutikk, Men kan joh alltids spørre der... [:D]

Tviler på at du får noe skikkelig svar derfra.
Du kan jo Google litt og da.. På navnet på vitaminene[;)]

ORIGINAL: Snehvit27

Kanskje en ide å spørre på apoteket?

Jeg mente at Jeg joh alltids kunne spørre der <------------ På apoteket altså.... [:D]

skjønner..
Trodde du mente matbutikken.
Lykke til da![:D]

Her i Dk står det på alle vitamin-pakninger at man skal konsultere lege før inntak ved graviditet. Det er bare en formalia, så vidt jeg vet. Det eneste min lege har sagt til meg er at jeg ikke skal ta tilskudd på A- og C-vitaminer. Og så sa han at dersom jeg fikk mye kvalme, skulle jeg ta kontakt for eventuelt B-vitamintilskudd, for B6 hjelper visstnok mot kvalme. For mye B-vitamin gjør altså ingen skade, så vidt jeg har blitt fortalt, men legene her vil bare gjerne følge med på hva vi putter i oss.
Hilsen Mina (som bor i Dk)

ORIGINAL: Mina78

Her i Dk står det på alle vitamin-pakninger at man skal konsultere lege før inntak ved graviditet. Det er bare en formalia, så vidt jeg vet. Det eneste min lege har sagt til meg er at jeg ikke skal ta tilskudd på A- og C-vitaminer. Og så sa han at dersom jeg fikk mye kvalme, skulle jeg ta kontakt for eventuelt B-vitamintilskudd, for B6 hjelper visstnok mot kvalme. For mye B-vitamin gjør altså ingen skade, så vidt jeg har blitt fortalt, men legene her vil bare gjerne følge med på hva vi putter i oss.
Hilsen Mina (som bor i Dk)

Okey, Jeg tar også C - Vitaminer, Trodde at det var bra og ta Det..??????

Enig med Blåjenta. Snakk med apoteket eller legen - de vet hva de snakker om. Jeg tar multivitaminer for gravide fra før av, så kanskje var det derfor jeg ble rådet til ikke å ta noe ekstra.
I en folder jeg fikk fra apoteket her, står det at for mye C-vitamin kan utvikle mangelsymptomer hos barnet dersom det som foster er blitt vent på for mye C-vitamin. Men igjen, snakk med apoteket eller legen din du - det er de som har peiling.
Lykke til!

Back
Topp